Gemeenschapsopbouw

family, protection, handsEr zijn vele werkzaamheden en activiteiten onder de noemer gemeenschapsopbouw. Deze zijn bedoeld om de organisatie binnen onze geloofsgemeenschap te optimaliseren.

De ‘Kerk’ is anno NU immers meer dan het kerkgebouw. Het is onze uitdaging om binnen het grote geheel van de Parochie van de H. Drie-eenheid een vitale geloofsgemeenschap te blijven. Deze vitaliteit uit zich niet alleen in de weekendvieringen, op grote feesten of bij vreugdevolle of droeve gelegenheden.

Aandacht voor de mensen om ons heen

Omdat de vaste kerkgang lang niet meer voor iedereen als vanzelfsprekend geldt, probeert onze geloofsgemeenschap zich ook in toenemende mate zichtbaar te maken in het contact- en bezoekwerk, in de communicatie, in bezinnings- en vormingsgroepen. Van groot belang zijn ook de groepen die zich verantwoordelijk weten voor het onderhoud en de schoonmaak van de kerk.

Gemeenschapsopbouw stimuleert activiteiten die bijdragen aan de ontmoeting met God, met elkaar en de ander. Binnen de Pastoraatgroep is gemeenschapsopbouw daarom ook een belangrijk vast aandachtsgebied. Er is op dit moment een vacature. Het taakveld wordt daarom waargenomen door de overige leden van de Pastoraatgroep

Dit zijn groepen/activiteiten (klik erop) in onze geloofsgemeenschap.