nieuws

Kerkdienstgemist (livestream)

Een viering volgen via internet

Een viering vanuit onze kerk en ook ’t Kruispunt kunt u live volgen of na afloop terugkijken. Dit is mogelijk via de dienstverlening van kerkdienstgemist.nl. De uitzending van een viering start ca 5 minuten voor aanvangstijd. Als er een viering gaande is klik dan in het beeld op de startknop (driehoekje). Er komt dan een live uitzending met beeld en geluid.

Waar vind ik Kerkdienst gemist?

Via deze website is hier maar ook op meerdere plaatsen een link te vinden. Maar ook in elke digitale nieuwsbrief wordt deze link opgenomen. Handig is om op te slaan en te bewaren. Overigens is de website van kerkdienstgemist eenvoudig te vinden op internet.

►► Link kerkdienstgemist Montfoort

►► Link kerkdienstgemist Linschoten

Kijk live of scrol omlaag en selecteer de gewenste viering die in het overzicht staan gesorteerd op datum en klik daarna op de startknop. Via een knop onder aan deze lijst kunt u vooruit of achteruit bladeren tot maximaal 12 maanden terug.

Handige app

Het is ook mogelijk via een tablet (of telefoon) vieringen live volgt of terug kijkt. Download de gratis app ‘Kerkdienstgemist’. Via selectie provincie Utrecht, naar Montfoort en dan Geboorte Johannes de Doper. Voor Linschoten uiteraard ’t Kruispunt. Deze app houdt de laatste locatie vast in het geheugen. Kleine moeite, groot plezier!

Hoe lang beschikbaar

De bewaartermijn van onze vieringen is ingesteld op 12 maanden. Op verzoek en in overleg met betrokkenen proberen we ook een opname voor vieringen zoals een uitvaartplechtigheid te regelen. Deze vastlegging op internet van een uitvaart wordt soms eerder dan de gebruikelijke bewaartermijn verwijderd.

Hoe zit het met de Privacy

Als u in de kerk bent realiseert u zich dan dat er wordt uitgezonden. De camerabediening is er niet op gericht om bezoekers volop in beeld te brengen. Maar dat is niet helemaal te voorkomen. Wilt u absoluut niet in beeld komen, neem dan plaats op de zitplaatsen in het rechterblok van de kerk.

Meer informatie

Er is een werkgroep ‘Beeld en Geluid’ met een 7 tal vrijwilligers die de vieringen registreren. Heeft u belangstelling voor dit werk of vragen over kerkdienstgemist dan kunt u contact opnemen met

• Sjaak Spruijt  (Sjaak.Spruijt@outlook.com) of
  • Ben van Blokland (hjgvanblokland@gmail.com | 06 – 1288 1833)