H. Jacobus kerk

Cabauw, Lopik, Polsbroek

Welkom bij onze geloofsgemeenschap!

Wij zijn een bloeiende en gastvrije gemeenschap en maken deel uit van de parochie de H. Drie-eenheid samen met de geloofsgemeenschappen van Benschop, Harmelen, Montfoort-Linschoten, Nieuwegein en IJsselstein.

Waar zijn we als geloofsgemeenschap sterk in?

Een van de krachten van onze gemeenschap is gastvrijheid. Bij vergaderingen of andere bijeenkomsten staat de koffie klaar. We staan open voor mensen die de H. Jacobuskerk willen bezoeken. We geven ook rondleidingen door onze mooie monumentale kerk. Pelgrims kunnen bij ons een stempel halen. En wij hebben in het verleden parochianen uit andere geloofsgemeenschappen opgevangen.

In onze gemeenschap kunt u deelnemen aan allerlei activiteiten die vanuit het geloof zijn opgezet, zoals: samen mediteren. bloemschikken, bijbels koken, groepswandelen, film kijken, enzovoort.

Binnen onze geloofsgemeenschap zijn mensen zeer betrokken

Bij overlijden is er naast de uitvaartdienst soms een avondwake. Deze vieringen worden tot grote tevredenheid verzorgd door onze avondwakegroep, die ook assisteert bij de uitvaart. De mensen van de avondwakegroep zorgen ook voor de nazorg na de begrafenis. Onze bezoekgroep bezoekt niet alleen zieken, maar ook parochianen, die 75 jaar of ouder zijn. We kunnen voor deze groepen altijd nieuwe vrijwilligers gebruiken.

We zijn een sterke, zelfstandige en financieel gezonde geloofsgemeenschap, waar veel ruimte is voor eigen initiatief. Ben je geïnteresseerd om je als vrijwilliger voor onze gemeenschap in te zetten, dan kijken we samen hoe dat het beste vormgegeven kan worden.

We investeren veel in een goede relatie met de basisschool en organiseren allerlei activiteiten, waarbij de schoolkinderen, al dan niet in klassenverband, kennis maken met en kennis krijgen van het kerkgebouw in Cabauw.

Wij worden tevens gesteund door de “Stichting vrienden van de Heilige Jacobuskerk Cabauw“, een onafhankelijke organisatie, die ons zowel financieel als anderszins helpt met het onderhouden van onze kerk.

Als u nieuws heeft, ons iets wilt laten weten of als u een onjuistheid gezien heeft op de site dan horen we dat graag. Ook suggesties voor de site van onze gemeenschap zijn welkom. U kunt daarvoor contact opnemen met ons secretariaat.

Adresgegevens

H. Jacobuskerk
Cabauwsekade 53, 3411 ED Lopik
telefoon: 0348-55 12 92; bij geen gehoor telefoon: 06-11 26 36 61
e-mail: h.jacobus@3eenheidparochie.nl

Familieberichten

Momenteel is er geen bericht aanwezig.

Onze gemeenschap in beeld