concrete cross tombstone

• Penningmeester: Lieke van Zeijl
  • Grafdelvers: Gert van Elteren, Adrie de Vos en Johan van den Hoek

Onderhoud

Een groep vrijwilligers zorgt voor het onderhoud van het Kerkhof rondom de graven en de paden.
Het graf moet onderhouden worden door de rechthebbende.

Het Mortuarium (foto: René Overbeek)

Mortuarium in Cabauw

Tussen de pastorie en de kerk bevindt zich het mortuarium. Dit is een afgesloten ruimte waar de familie onbeperkt toegang heeft met een eigen sleutel. Deze ruimte is altijd beschikbaar. Als de buitenlamp van het mortuarium brandt, dan weet een voorbijganger dat er ’n overleden parochiaan ligt opgebaard.

Informatie bij Gerard Wiltenburg, telefoon: 06-23 60 81 51.

Urnengraf

Nabestaanden kunnen de urn met daarin de as van hun dierbare, na een crematie, begraven in een urnengraf. Ook in Cabauw is er sinds 2012 een plaats speciaal ingericht voor urnengraven.

Een urnengraf is een prachtige oplossing voor mensen die voor een crematie hebben gekozen maar die het idee van een graf toch ook aanspreekt. De asbus wordt begraven in een urnenkelder. De aanwezige blanco achtkantige tegel kan naar eigen inzicht worden gegraveerd. Net als bij een gewoon graf zullen er grafrechten betaald moeten worden.

(foto: René Overbeek)

Kerkhofreglement

Hoe is alles met betrekking tot ons kerkhof officieel geregeld? Alle organisatorische bepalingen en wettelijke voorschriften vindt u in dit document. Lees hier ons kerkreglement.

Grafakte

Dit is het contract dat de rechthebbende nabestaande sluit voor het gebruik van een particulier graf op ons kerkhof voor een periode van 20 jaar. Meer informatie in onze grafakte.

Voorschriften voor graftekens en grafbeplanting

In dit document staan de afmetingen van toegestane graftekens. Ook de regels die gelden voor de beplanting op de graven staan hierin. Lees hier onze voorschriften.