five human hands on brown surface

Opbouw gemeenschap

Op zoek naar nieuwe vrijwilligers

Wij zijn op zoek naar jou!

Onze geloofsgemeenschap werft enthousiast nieuwe vrijwilligers. Gelukkig beschikken wij al over heel veel enthousiaste vrijwilligers, die er voor zorgen dat onze Geloofsgemeenschap draait en alle activiteiten aangeboden kunnen worden. Maar met meer vrijwilligers kunnen wij de werkzaamheden beter verdelen. Want vele handen maken licht werk.

Samen gaan we voor een actieve geloofsgemeenschap Cabauw-Lopik-Polsbroek.

We hebben een aantal werkzaamheden geïnventariseerd, waarvoor wij versterking zoeken. Taken die plezierig zijn, die je samen met anderen uitvoert, die saamhorigheid geven, die goed te doen zijn en die soms maar enkele keren per jaar hoeven te gebeuren. Dus ook aan mensen met weinig vrije tijd bieden wij een taak die zeker veel voldoening geeft.

Wij weten zeker dat wij ook voor jou een taak hebben die bij je past.

Voldoening, gezelligheid, waardering, begeleiding en een enthousiaste geloofsgemeenschap zullen jouw deel zijn.

Een greep uit de mogelijke taken:
• onderhoud gebouwen
• onderhoud tuin
• onderhoud kerkhof
• hulp bij vieringen
• koster in Lopik of Cabauw
• lid van een koor
• lid Kerkcommissie
• lid Pastoraatgroep

Met jouw hulp wordt onze Geloofsgemeenschap sterker!

Wij hopen dat je een van ons aanspreekt…
• Cees van Kooten
• Gerard Wiltenburg
• Adriaan van Kats
• Piet de Vos

Ledenadministratie

Een actuele ledenadministratie is voor parochies en geloofsgemeenschappen van levensbelang. Zoals bij verhuizingen, maar ook bij het overlijden van een parochiaan. De parochie maakt hiervoor gebruik van SILA (Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie), die samenwerkt met de Basisregistratie Personen (BRP) van de overheid.

Om kinderen en ouders persoonlijk uit te kunnen nodigen voor de Eerste Heilige Communie of het Heilig Vormsel, om jongeren te kunnen benaderen voor jongerenactiviteiten, noem maar op, is een actueel ledenbestand voor een parochie en de geloofsgemeenschappen essentieel. En heel belangrijk: een actueel ledenbestand is ook een noodzakelijk instrument van de parochie voor het jaarlijks organiseren van de actie Kerkbalans om middelen te verwerven.