Vormsel

Vanaf het moment dat jullie je kind in groep 7 of 8 zit kan het mee doen met de voorbereidingen van het vormsel, om uiteindelijk gevormd te worden. Het vormsel is de derde en laatste stap op weg naar een volwassen lidmaatschap van de kerk. Bij het vormsel ontvang je de Geest van God. De Geest van God wordt in de bijbel de Trooster en de Helper genoemd. Niemand heeft de Geest ooit gezien, maar we kennen wel de cadeaus die de Geest brengt: wijsheid, inzicht, raad, moed, kennis, liefde en eerbied voor God.

Aan het begin van het seizoen start de nieuwe voorbereiding voor het vormsel. De ouderavonden en de voorbereidingsbijeenkomsten zullen gegeven worden in Montfoort of in Harmelen. Vul het formulier achter de knop hieronder in om je kind aan te melden.

Mocht je nog vragen hebben of twijfel je? Vul dan het formulier in of stuur een mail aan het catechesesecretariaat. Wij nemen dan contact met je op.

Vormselviering 2024

De viering is op zaterdag 23 november in de Geboorte van Johannes de Doperkerk in Montfoort om 19.00 uur.
Monseigneur Woorts in de vormheer.
Ouders kunnen hun kinderen, die volgend schooljaar (2024-2025) in groep 8 zitten, aanmelden via het aanmeldformulier.
De voorbereidingen zijn in Harmelen en/of Montfoort en starten rond de zomervakantie.

Veel voorkomende vragen

Wat gebeurt er in een vormselviering?
Wie dient het vormsel toe?
Wat moet ik zelf doen?
Hoe lang duurt de voorbereiding van de kinderen?
Welke kosten zijn er aan verbonden?