autumn, lake, tree
white rose, all the saints, all saints' day

Overlijden

Algemene informatie

Wilt u voor uw dierbare overledene een kerkelijke uitvaart regelen? Neemt u dan in de eerste plaats contact op met de uitvaartondernemer en bespreek uw wensen met hem/haar.

De uitvaartondernemer belt of mailt vervolgens het ‘meldpunt uitvaarten’,
06-13 44 13 53 – jannybvh@ziggo.nl, dat bemenst wordt door Janny Broekman-van Heiningen en Adriaan de Jongh en geeft de naam van de overledene en de in overleg met u geplande datum, tijdstip en kerk door.

Het meldpunt neemt contact op met de gekozen kerk en informeert of die locatie op de aangegeven datum en tijd vrij is. Vervolgens zoekt het meldpunt een voorganger voor de uitvaartdienst, die in de meeste gevallen een gebedsviering is. Daarbij is de keuze uit pastoor Van der Vegt en een groep speciaal opgeleide vrijwilligers die in principe in alle kerken van onze parochie voorgaan:

• diaken Gerard Vaneker
  • Ben van Blokland
  • Lidy van Doorn (alleen Bavo kerk Harmelen)
  • Ali Elbertse
  • Petra van Kooten
  • Annie Kromwijk
  • Gerard Vendrig
  • Mariëtte van Vliet-van der Horst (alleen Bavo kerk Harmelen)

Als alles geregeld is, geeft het Meldpunt dit door aan de uitvaartondernemer die u op de hoogte brengt.

De voorganger neemt vervolgens contact met u op om een afspraak te maken voor het verder regelen van de uitvaart. Hij/zij bespreekt de mogelijkheden en stelt met u de dienst samen. Tenslotte wordt voor de overledene een kruisje gemaakt, dat in de kerk wordt opgehangen waar de plechtigheid heeft plaatsgevonden. Zo blijft de overledene nog verbonden met de geloofsgemeenschap.

De kosten voor de uitvaartplechtigheid hoort u van de uitvaartondernemer.

Kerkhoven in onze parochie