Ingang Emmauskerk Merelplein
Emmauskerk voorgevel met kruis

Emmaus kerk

Nieuwegein

Welkom bij de geloofsgemeenschap van de Emmaus kerk!

Anders dan de twee andere Nieuwegeinse kerken binnen onze parochie zijn wij niet verbonden met een oude, historische kern. Vanaf het ontstaan van de kerk in 1976-77 zijn we als kerkgangers net zo divers als we als de inwoners van de nieuwe groeikern Nieuwegein waren. We kwamen uit het Noorden, uit Brabant, Utrecht en Amsterdam, veelal jonge gezinnen, vanwege de centrale ligging en vanwege de nieuwe woonwijken met veel groen. Als geloofsgemeenschap waren en zijn we nog steeds onderweg, net als destijds de Emmausgangers.

Die diversiteit kenmerkt onze geloofsgemeenschap nog steeds. Open en gastvrij bieden we gelovigen van over de hele wereld de gelegenheid om te vieren in hun eigen taal en/of volgens hun eigen cultuur.  Velen van hen komen ook naar de gewone wekelijkse vieringen.

We leven vanuit het evangelie, vanuit wat Jezus ons heeft voorgeleefd en meegegeven,  verbonden met de maatschappij, ‘met de beide benen op de grond’. Ons motto is: geloven is niet alleen voor de zondag, het is een levenshouding, die bepaalt hoe je met je medemensen en de schepping omgaat. We ‘geloven in’ het priesterschap van alle gelovigen: we hebben ieder van ons op haar of zijn eigen manier de opdracht Christus’ blijde boodschap uit te dragen in woord en daad, binnen en buiten de kerk.

De Emmaus kerk is de enige moderne kerk in onze parochie, sterk gericht op functionaliteit maar zonder het sacrale aspect te vergeten. Wilt u meer weten  over het gebouw? Ga dan naar ‘Het gebouw’.

Emmaus kerk
Merelplein 2, 3435 CC Nieuwegein
tel. 030-603 60 41 en bij geen gehoor 06-42 57 64 26
E-mail: Stuur een mail naar Emmaus kerk
Of vul het algemeen contactfomulier in.

Familieberichten

Momenteel is er geen bericht aanwezig.