Woensdagochtend viering

–  Elke zondag om 9:30 uur

• Een gezongen viering door een van de 4 koren
  • Hetzij een Eucharistie- dan wel een Woord en Communie viering

Voor verdere details;  zie “Eerstkomende Vieringen” op de Barbara Hoofdpagina  onderaan.
Voor verdere details van de vieringen in de komende tijd:

De vieringen zijn te volgen via de webstream kerkdienstgemist.nl / Barbarakerk
Het boekje voor de bijbehorende zondag:

–  Elke woensdagochtend om 9:30 uur

• Een viering met samenzang
  • Afwisselend een Eucharistieviering met aanbidding van het Allerheiligste (aanvang 09:00 uur)
    dan wel Woord en Communieviering (aanvang 09:30 uur).

–  Op weekdagen (ma / di / do / vrij / zat)

• om 07:30 uur een Eucharistieviering volgens Latijnse ritus
  • door de pastoor van de parochie H. Drie-eenheid
  • tenzij afwezig. Neem voor alle zekerheid contact op met het parochiecentrum Barbara
    onder nummer 030 – 606 22 59.

Totaal overzicht Vieringen februari/maart 2024

Volwassen Catechese

Al ruim 10 jaar lang verzorgt Marion Korenromp de Volwassen Catechese. Deze wordt parochie breed voor alle acht kerken georganiseerd. U kunt zich aanmelden middels het contactformulier. U wordt daarna geïnformeerd over de opzet, tijd en locatie. Vergeet niet te vermelden dat het om de Volwassen Catechese gaat..

Jongerengroep

Tot slot de vermelding van de jongerengroep. Deze is parochie breed georganiseerd en wordt geleid door pastoraal werkster Hedwig. Meer informatie via het contactformulier.

Kinder Catechese // “CatKids”

Catechese betekent letterlijk “mondeling onderricht”. Deze wordt in bijeenkomsten gegeven onder leiding van een pastor, diaken of een parochiaan, die daartoe gevormd is.

De kindercatechese, de CatKids, wordt in Nieuwegein georganiseerd door de Nicolaaskerk in Jutphaas. Daar zijn de kinderen van de Emmaus en de Barbara uiteraard van harte welkom.
Bekijk in dit verband de aparte pagina die over CatKids Nieuwegein gaat.

Kind-op-schoot viering

Voor de allerkleinsten worden zogenaamde “Kind-op-schoot” vieringen georganiseerd.

Spelenderwijze worden de kinderen vertrouwd gemaakt met de geloofsbeleving van hun ouders. De bijeenkomsten worden georganiseerd door Pastor Hedwig en zijn bestemd voor alle kinderen van alle acht kerken uit onze Parochie. Vul het algemene contactformulier in en wij zorgen dat uw melding op de juiste plek komt.

Vesperkring Nieuwegein

Oecumenische vespervieringen voor en met mensen met een verstandelijke beperking. Zo’n vijftig bezoekers komen naar deze vieringen, omringd door evenzoveel vrijwilligers. De diensten hebben een regionale functie en worden bezocht door mensen uit Nieuwegein, Houten, IJsselstein, Leidsche Rijn, Acquoy en Lexmond.

Zie voor meer informatie de Vesperkring pagina Nieuwegein.

Taizé viering

Een Taizé-viering is een korte viering van circa 45 minuten, met weinig gesproken woord, twee stiltes en veel zang. De essentie: rust en ruimte om bij jezelf te komen.

Zie voor meer informatie de gezamenlijke Nieuwegeinse Taizé pagina.