Gemeenschap

Barbara Samen Kerk

.

“Kerk zijn” beleven we samen.
We leven met elkaar mee in goede en slechte tijden en lezen dat via de familie berichten.

“Kerk zijn” betekent naar elkaar omzien.
Middels de Diaconie en Caritas zorgen we, ook materieel, voor elkaar. Daadwerkelijk om elkaar geven door donatie van voedselhulp en kleding. Niet alleen voor verre bestemmingen maar veelal heel dichtbij voor mensen in de gevangenis hier in Nieuwegein en huisgezinnen die moeite hebben zich in deze hectische tijden materieel staande te houden.

“Kerk zijn” komt niet vanzelf.
Velen zetten zich in via tal van werkgroepen. De Barbara kent er een 30-tal. Velen dragen een steentje bij, ieder naar zijn of haar interesse, vaardigheden en talenten …. en niet te vergeten beschikbare tijd. In ons jachtige bestaan strijden veel prioriteiten om voorrang.
Maar klik eens verder naar onze vrijwilligersgroepen en kijk of u uw talenten ook ten dienste kunt stellen voor “onze kerk”.

“Kerk zijn” rondom een gebouw, een huis van God.
Onze ontmoetingsruimte en gebedshuis is al meer dan een eeuw een ruimtelijk gebouw, zonder zichtbelemmerende pilaren. In 2003 is het een rijksmonument geworden, vol symboliek en verbondenheid met Vreeswijk, welke via de in 2010 geplaatste glas-in-lood ramen tot uitdrukking komen.
Een gebouw om trost op te zijn, een gebouw waarin we samen kerk kunnen zijn.