CatKids – Nieuwegein

Logo CatKids: Kruis en boom met hun weerspiegelingGeloven, wat is dat eigenlijk? Ontdek en beleef het  bij CatKids!

Bij CatKids gaan we samen ontdekken wat Bijbelverhalen, geloof en kerk kunnen betekenen in jouw leven en de wereld van nu. Dat doen we tijdens bijeenkomsten in de Nicolaaskerk, met steeds een ander thema en leuke en leerzame activiteiten.

Ben je tussen de 4 en 12 jaar en woon je in Nieuwegein? Dan ben je dit schooljaar van harte welkom bij CatKids. Neem ook gerust je vriend(in), buurjongen/-meisje of neef of nichtje mee.

Je mag binnenkomen bij elke bijeenkomst. Je mag gerust een keer een bijeenkomst overslaan.

Aanmelden voor de e-mailservice / Vragen

Je kunt je ook aanmelden voor de e-mailservice van de basiscatechese, mail daarvoor naar secretariaat kindercatechese. Je ontvangt dan ongeveer een week voor de bijeenkomst een uitnodiging. En mochten er bijeenkomsten komen te vervallen, dan ontvang je ook een berichtje.

Ook voor andere vragen kun je mailen naar hetzelfde mailadres. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een antwoord.

Locatie

• De bijeenkomsten zijn voor de drie geloofsgemeenschappen in Nieuwegein gezamenlijk.
  • Nicolaas kerk: 9.30 uur
    Utrechtsestraatweg 8a, 3438 AK Nieuwegein

Terugblik CatKids: De arbeiders in de wijngaard

Het verhaal van de arbeiders in de wijngaard was bij de  afgelopen bijeenkomst van CatKids het centrale thema. In het verhaal krijgen alle arbeiders hetzelfde loon, ook zij die zich later aansloten.

Wat oneerlijk! Of toch niet?

Jezelf vergelijken met anderen, het is kinderen maar ook volwassenen niet vreemd. De arbeiders in het verhaal deden dat ook. Maar wat oneerlijk lijkt, is dat misschien wel helemaal niet als je beter kijkt…

Want van Jezus leren we iets belangrijks: in het Rijk van God zijn alle mensen evenveel waard en iedereen hoort erbij. Als je de ander iets gunt, is er genoeg voor iedereen.

In de creatieve opdracht gingen we verder met deze thema’s aan de slag. Omdat het de laatste bijeenkomst van dit jaar was, deelden we na ons slotgebed ook wat lekkers met elkaar. En, er was inderdaad genoeg voor iedereen 🙂

We zien iedereen graag weer terug na de zomer! Onderstaand het afsluitende gebedje van de bijeenkomst.

Lieve God,
U bent op zoek naar ons,
zoals ook de landeigenaar in het verhaal
op zoek is naar werknemers.
Wij zijn samengekomen om Jezus te volgen.
Wij zijn allemaal gelijk.
We kijken om ons heen naar de ander
en,
kijken omhoog naar het Koninkrijk van de Hemel,
uw Nieuwe Wereld.
Geef ons open oren om te luisteren.
Geef ons warme handen om het goede te doen.
Geef ons een vriendelijke mond om over U te vertellen.
Zodat die wereld, Uw Koninkrijk, steeds dichterbij komt.