CatKids – Nieuwegein

Volgende bijeenkomst is op 14 april 2024.

Geloven, wat is dat eigenlijk? Ontdek en beleef het  bij CatKids!

Bij CatKids gaan we samen ontdekken wat Bijbelverhalen, geloof en kerk kunnen betekenen in jouw leven en de wereld van nu. Dat doen we tijdens bijeenkomsten in de Nicolaaskerk, met steeds een ander thema en leuke en leerzame activiteiten.

Ben je tussen de 4 en 12 jaar en woon je in Nieuwegein? Dan ben je dit schooljaar van harte welkom bij CatKids. Neem ook gerust je vriend(in), buurjongen/-meisje of neef of nichtje mee.

Je mag binnenkomen bij elke bijeenkomst. Je mag gerust een keer een bijeenkomst overslaan.

Aanmelden voor de e-mailservice / Vragen

Je kunt je ook aanmelden voor de e-mailservice van de basiscatechese, mail daarvoor naar secretariaat kindercatechese. Je ontvangt dan ongeveer een week voor de bijeenkomst een uitnodiging. En mochten er bijeenkomsten komen te vervallen, dan ontvang je ook een berichtje.

Ook voor andere vragen kun je mailen naar hetzelfde mailadres. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een antwoord.

Locatie

• De bijeenkomsten zijn voor de drie geloofsgemeenschappen in Nieuwegein gezamenlijk.
  • Nicolaas kerk: 9.30 uur
    Utrechtsestraatweg 8a, 3438 AK Nieuwegein

Terugblik CatKids 10 maart 2024

Zondag 10 maart was er een bijeenkomst van CatKids in de Nicolaaskerk. Bij deze bijeenkomsten ontdekken we samen wat Bijbelverhalen, geloof en de kerk kunnen betekenen in jouw leven en de wereld van nu, met steeds een ander thema en leuke en leerzame activiteiten. CatKids is de kindercatechese voor de Nieuwegeinse kerken.
Afgelopen keer namen we alvast een voorproefje op Pasen. Onderdeel van de bijeenkomst was een knutselopdracht, met als thema het Laatste Avondmaal van Witte Donderdag (zie foto). Jezus zit in het midden. Hij vertelde altijd dat iedereen er bij hoort. Voor iedereen is er plaats aan
tafel. De kinderen mochten vervolgens kiezen wie er aan tafel mocht komen, hetzij uit het verhaal, hetzij uit het gezin of familie.
Met de Goede Week in aantocht, ook een vraag voor u om over na te denken: Wie mag er bij u aan tafel komen?
De volgende CatKids is op zondag 14 april, 09:30 uur Nicolaaskerk