Het heeft de koning behaagd

25 april 2024

Vandaag 26 april 2024, de dag voor koningsdag is traditioneel ook de dag van de lintjesregen. Er waren in totaal 6 mensen die werden verrast en vanmorgen nietsvermoedend het zalencentrum St Joseph binnenstapte. Dit jaar zijn er maar liefst 3 mensen die (mede) door hun inzet en betrokkenheid in onze geloofsgemeenschap vandaag tot hun grote verrassing zijn onderscheiden. Tot lid in de orde van Oranje Nassau zijn benoemd: Gert van Schaik, Frans Kemp en Hans van Kats.

Gert van Schaik

is voorgedragen vanuit onze geloofsgemeenschap voor zijn inzet bij het koor St Caecilia. Hij is sinds 1992 lid maar vervult ook een bestuursfunctie bij het koor en verzorgt als bibliothecaris de partituren voor de repetities en uitvoeringen. Ook kunnen wij altijd een beroep op hem doen voor klussen in en rond de kerk. Daarnaast is deze aanvraag ondersteund door de Stichting Welzijnsondersteuning Montfoort-Linschoten (SWOM. Vanaf september 2013 is Gert daar ook als vrijwilliger actief. Als maaltijdbezorger voor het buitengebied, chauffeur van de SWOM auto en voert hij alle intake gesprekken met de nieuwe SWOM auto deelnemers en is hij het aanspreekpunt voor de SWOM auto wat betreft onderhoud en hij is ook postbezorger.

Frans Kemp

is ook voorgedragen door onze geloofsgemeenschap. Ondanks de hoge leeftijd van 89 jaar is Frans al meer dan 25 jaar een betrouwbare en actieve vrijwilliger op de achtergrond. Er wordt nooit tevergeefs een beroep op hem gedaan. Voor de beeldvorming wat hij zoal doet: Bezorger van BIJeen, kerkbalansloper. onderhoud van de parochietuin, gids in de kerk tijdens de zomermaanden, regelmatig gastheer  voor de huiskamer bij openingstijden, in het verleden jarenlang chauffeurstaken voor voorgangers, wekelijks buitenzetten van de kliko’s, hand en span diensten bij de kerst- en jaarmarkt in en rond de kerk  en allerlei klusjes en onderhoud werkzaamheden.

Hans van Kats

is benoemd op voordracht van verenigingsgebouw St Joseph. Hans is daar lange tijd bestuurslid geweest en zeer betrokken bij de verbouwingen. Vanuit Knooppunt zijn werk als secretaris en voor de Stichting Oud Montfoort gids. Deze voordracht is mede ondersteund vanuit onze geloofsgemeenschap vanwege zijn jarenlange inzet als lid van de parochievergadering van half 1997 tot half 2004 en het parochiebestuur van half 2002 tot oktober 2004. Aansluitend werd Hans voorzitter van de Parochianen Advies Raad half 2005 tot half 2009. Hij was daarna ook actief betrokken in de voorbereidingen tot de fusie van onze geloofsgemeenschap in de huidige parochie van de H. drie-eenheid. De inbreng was in die periode van grote betekenis voor de parochie.

De overige gedecoreerden

De overige 3 gedecoreerden, ook lid in de orde van Oranje Nassau zijn  Frans van Vliet. Op voordracht van Montfoort sv 19  voor alle bestuurstaken en inzet gedurende 40 jaar, maar ook betrokkenheid kindercarnaval en voorzitter Cultureel Montfoort. Hennie Verhoef eveneens voordracht van Montfoort SV 19 jeugdleider, (jeugd)bestuur en hoofdbestuur en ook langdurig het kantinebeheer. Henny van den Haselkamp voordracht vanuit tafeltennisvereniging De Schans voor heel veel taken en ondersteund vanuit de SWOM. Op de foto hieronder alle gedecoreerden met hun partners.

Andere berichten