Jubileum diaken Gerard Vaneker

15 april 2024

Op 10 april was het 25 jaar geleden dat Gerard tot Diaken werd gewijd. Dit heuglijke feit werd herdacht tijdens de viering op 14 april in de Emmauskerk. Er was veel belangstelling vanuit de parochie, en ook een groot aantal familieleden van Gerard waren vanuit Enschede gekomen om dit jubileum mee te vieren. Gerard begon zijn viering met in het kort zijn tijd als diaken te doorlopen.

Aan het eind van de viering nam Gerard Rouwhorst namens het parochiebestuur het woord om zijn voornaamgenoot te bedanken voor zijn inzet voor onze geloofsgemeenschappen.

’s Nachts verdient Gerard Vaneker zijn brood als nachthoofd in het Antoniusziekenhuis. Overdag zet hij zich in voor zijn medemensen in de parochie, door ziekenbezoek en ziekenzegen, door uitvaarten met voorafgaand de gesprekken met de familie, en door alle weekendvieringen met de tijd die gaat zitten in de voorbereiding van die vieringen.

Na de viering kreeg eenieder onder het genot van een kopje koffie met wat lekkers, uitgebreid de gelegenheid om Gerard te feliciteren.

Wij zijn Gerard enorm dankbaar en hopen dat hij nog lang werkzaam zal blijven in onze parochie.

Andere berichten