Mee-lezers gezocht

15 april 2024

Vraag van pastor Marion Korenromp

Kristien Hemmerechts beschrijft het boek ‘Van ver gekomen’ haar weg van geloof en haar relatie tot de kerk. Opgevoed in het rijke roomse leven, laat ze de kerk en het geloof in haar tienerjaren voor wat het is.

Nu, als zestiger, bezoekt ze weer de mis. Haar geestelijk thuis vindt ze bij de Sint Egidius gemeenschap in Antwerpen. Hoe is dat zo gekomen? Is dat een rechte lijn van oorzaak en gevolg? Of zijn er allerlei fragmentjes van het levensverhaal die in de loop der jaren als puzzelstukjes in elkaar zijn gevallen?

Ze schrijft realistisch over haar weg. Het gaat over zoeken en vinden, een erfenis meekrijgen en vrijheid ervaren, je verzetten en je levenslot aanvaarden, afrekenen met oude woorden en er jaren later een nieuwe betekenis aan kunnen geven. Juist dat maakt het inleefbaar (al is het, zoals in elk leven) bij tijd en wijle chaotisch.

Mijn vraag: wie leest er mee? En zouden we er samen een gesprek over kunnen hebben? Over thema’s die er in zitten, over herkenbaarheid of niet, over de mogelijkheid hiervan een (online) cursus te maken.
Eén (online) gesprek ergens in de maand mei zou ik hierover willen organiseren.
Wie heeft zin om daarbij aan te sluiten en daarvoor dit boek dus (grotendeels) gelezen te hebben?
Kan je vóór 1 mei iets van je laten horen op mijn email adres? mar.korenromp@outlook.com

Boekgegevens

Andere berichten