1 april 2024

In dit vaste nieuwsbericht blikken we terug op recente activiteiten.  Deze informatie is ook in onze nieuwsbrief is te vinden, maar is daarna uit beeld. Via deze vaste terugblik op… blijft deze informatie wat langer beschikbaar. De meest recente terugblik staat bovenaan.

The Passion in Zeist

Op Witte Donderdag, 28 maart jl., hebben wij live The Passion in Zeist bijgewoond samen met een groep mensen uit de omliggende plaatsen.  Het thema was “Ik geloof in jou”. Wij hebben het ervaren als een mooie belevenis over Geloof en ook over Hoop en Liefde. Er heerste een samenhorigheid met zovele mensen bij elkaar in een fijne sfeer.

Wij voelden de verbinding en er was stilte, mooi en ontroerend. In onze groep werd brood gedeeld, een passend en betekenisvol gebaar.  Deze muzikale paasvertelling verliep in volledige vrede en rust. Een prachtig voorbeeld van het geloven in jezelf en in elkaar en de kracht vinden samen met elkaar.

Anja en Rosanne Broekhuizen

Het Kinderkookcafé

Het was woensdag 20 maart weer een groot feest: een Lentefeest wel te verstaan! De Lente staat voor nieuw leven, net als dat Pasen staat voor een nieuw hoopvol bestaan. Hier spraken we over met de kinderen. Wat zien we in de Lente en welke associatie heeft dit met Pasen. De kinderen wisten best wat te vertellen over het Paasverhaal.

We bespraken ook hoe moeilijk het verhaal te begrijpen is en wat we in het nu aan het verhaal kunnen hebben. Daarna zijn we aan de slag gegaan met een eigen broodhaantje, een haasje van ei en een lentefruit mocktail. De kinderen waren lief en enthousiast. We vonden het super leuk dat jullie er waren!

Het volgend Kinderkookcafé is op woensdag 19 juni 2024 van 15.00 tot 17.00

Scrol omlaag en bekijk in de fotogalerij een 8-tal foto’s van dit kinderkookcafé…

Toffe film met Whoopi en soepie.

In deze 40-dagen-tijd was in de Rank op woensdag 20 maart de combinatie van film en soep zeer in de smaak gevallen. Ook omdat in de gekozen film Sisteract de soep door de nonnen genuttigd werd en uitgedeeld werd door Whoopi in de straten rondom de kerk.

De vele soepen waren verre van sober, maar liefst 7 pannen, werden spontaan aangeleverd door bezoekers, variërend van broccoli soep van Marja met verrassing tot courgettesoep uit eigen tuin van Co. Dat de opkomst zo hoog was had de organisatie Werkgroep Oecumene niet kunnen dromen, de reacties waren lovend! Ook al hadden sommigen deze film al menig keer gezien, de lachsalvo’s klonken menig keer.

Het collectedoel was ’t Bakkershuis, een vrijwillige bijdrage door de soepeters/filmgenieters (opbrengst was €178,20) wordt vast goed besteed.

Zaterdag 9 maart Jong van Geest viering

Dit keer in samenwerking met Pedro Jooren van de Steenfabriek. Het was een geweldige avond! Jong en oud (de jongste was 7, de oudste 87!) hebben met LEGO-stenen aan hun passie gebouwd. Hobby’s als tekenen, voetbal of paardrijden werden uitgebeeld maar ook diepere passies als de passie voor je medemens en de passie voor het geloof. Het gesprek over de schaduwzijde van passie werd ook gevoerd. Zo kan de passie voor je medemens je ook te veel worden, dan kost het energie. Het actief met elkaar bezig zijn, maakte de ontmoeting met elkaar laagdrempelig. Dit vertelt ons dat het actieve deel in de viering, nog meer ruimte mag krijgen. Er heerste een open en fijne sfeer en we kregen veel enthousiaste reacties. Echt voor herhaling vatbaar! Op zaterdag 1 juni 2024 is er weer een Jong van Geest viering. Iedereen is meer dan welkom!

Scrol omlaag naar de fotogalerij met foto’s van deze activiteit

Een prachtig drukbezocht Paaszangconcert

Het was…. ‘Together we sing Hallelujah’. Een afgeladen volle kerk heeft zaterdag 2 maart kunnen genieten van Paaszang (The Passion). Het was een prachtige muziekavond in onze Johannes de Doperkerk. Een bijzonder geslaagd project van 2 koren. El Shaddai uit Lopik samen met Promising Voices uit Bodegraven. In totaal met 120 mensen en een 9 koppige band ook met strijkers. De zang werd afgewisseld met korte fragmenten van het lijdensverhaal van Jezus. Deze geslaagde avond was een initiatief van Ontmoeten Raakt en De Rank. In het fotoalbum zijn een aantal foto’s geplaatst gemaakt door Sjaak Spruijt.

Klik hier om deze foto’s te bekijken

Terugblik op … de carnavalsviering

De sleutel van Knopengein is weer terug naar de burgemeester van Montfoort. Velen blikken deze dagen terug op mooie dagen. Wij kijken specifiek terug op onze betrokkenheid bij dit traditionele feest. De jaarlijkse feestelijke en kleurrijke carnavalsviering in een volle kerk. Met een sfeervolle bijdrage van zowel ons koor St Caecilia als ZWUP.

Voor zijn belangrijke bijdrage in een lange reeks van jaren werd pastor Bernard Höfte door de voorzitter van Les Boutonniers onderscheiden met de Knoopschat. De waardering voor zijn waardevolle bijdrage.

Er zijn veel foto’s gemaakt door Sjaak Spruijt en u kunt ook nagenieten via kerkdienstgemist.

Klik hier voor de foto’s                             Klik hier voor kerkdienstgemist

Andere berichten