Samen vieren

3 oktober 2024

Afgelopen zondag, 29 september, vierden we in de Emmauskerk de eucharistie samen met alle geloofsgemeenschappen van buitenlandse afkomst die door het jaar heen op zaterdag- of zondagmiddag hun viering in hun eigen taal houden in de Emmauskerk.

Het heeft een intensieve voorbereiding gevraagd van alle betrokkenen, maar het resultaat was een bijzonder sfeervolle en drukke viering. Iedere geloofsgemeenschap droeg haar steentje bij in de vorm van liederen en een voorbede in de eigen taal. Vooral indrukwekkend was het moment dat geloofsbelijdenis en het Onze Vader tegelijk in vijf, of misschien wel meer, talen werd uitgesproken.

De viering werd voorgegaan door pastoor Diyar Sarkis van de Chaldeeuwse (Irakees/Syrische) kerk, samen met diaken Gerard Vaneker, en met muzikale ondersteuning door zangers van alle gemeenschappen.

Alle aanwezigen waren van mening dat dit vaker mag gebeuren, misschien dus volgend jaar opnieuw.

Andere berichten