Herstel orgel Emmauskerk

23 augustus 2024

Maarschalkerweerd-orgel EmmauskerkZoals we al eerder gemeld hebben is het orgel in onze kerk aan een grote onderhoudsbeurt toe.
Aangezien wij, als niet monumentale kerk, geen kans maken op subsidies, hebben wij moeten constateren dat herstel voor meer dan € 75.000 voor onze gemeenschap niet haalbaar is. Daarom heeft de kerkcommissie, na voorbereidend werk van de onderhoudsgroep en na overleg met het parochiebestuur besloten het orgel buiten gebruik te stellen en te vervangen door een nieuw elektronisch kerkorgel.
De geluidskwaliteit doet niet onder voor een echt pijporgel, maar is aanmerkelijk goedkoper in aanschaf en onderhoud. Het front van het orgel blijft bestaan, waardoor – zonder deze mededeling – niemand had geweten dat we straks elektronisch orgelgeluid zullen hebben bij de vieringen.

Andere berichten