Steunstichting H. Bavo

De Steunstichting H.Bavo is opgezet om, wanneer nodig, de geloofsgemeenschap van de H. Bavo kerk te ondersteunen. Stichting H. Bavo heeft een Anbi status en schenkingen zijn derhalve ook belasting aftrekbaar. Door middel van schenkingen, sponsoring en activiteiten wil de stichting gelden verwerven om onze geloofsgemeenschap levendig te houden. Georganiseerde activiteiten kunnen voor een specifiek doel zijn waarmee grote kostenposten voor het behoud van de kerk gemoeid zijn. Anderzijds kunnen activiteiten in de kerk ondersteunt worden voor de inwoners van Harmelen en de geloofsgemeenschap.

Doel
De Steunstichting is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Utrecht met het doel het financieel ondersteunen van de geloofsgemeenschap van de H. Bavo, Harmelen en het verrichten van alle verdere handelingen, die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.

Beleids- en activiteitenplan
Het beleids- en activiteitenplan omvat momenteel:
o       financiële ondersteuning voor het behoud van het monumentale kerkgebouw, het parochiecentrum (Bavohof) en het monumentale orgel
o       het algemeen onderhoud van de inmiddels gesloten RK Begraafplaats
o       Ondersteuning van bijzondere gelegenheden in de kerk voor de geloofsgemeenschap en Harmelen

Bestuur
Het bestuur bestaat uit tenminste drie en ten hoogste vijf leden. Zij worden benoemd voor een periode van vier jaar en zijn herkiesbaar. Het bestuur van de stichting ontvangt geen beloning. Enkel de gemaakte onkosten worden per declaratie vergoed. De samenstelling van het huidige bestuur is:
·       Sjors van Egmond, voorzitter
·       Gert Vendrig, secretaris
·       Bea Streng, Penningmeester
·       Marijke Somers, 2e penningmeesster

Goede doelen steunen
Uw steun aan de steunstichting H. Bavo, die een ANBI-status heeft, is welkom. Een ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling) houdt in dat giften bij een 5-jarige overeenkomst volledig aftrekbaar zijn voor de inkomstenbelasting. Het nummer van de ANBI-status is RSIN 854006734. Neem voor afspraken over de meer jaren steun aan de H. Bavo kerk contact op met de penningmeester of administratie, tel. (0348) 44 34 31.

De steunstichting is ingeschreven bij de KVK: nr. 60666625.

De bankrekeningnummers van de steunstichting zijn:
– ABN AMRO met rekeningnummer NL 14 ABNA 0249 0466 44
– RABO bank met rekeningnummer NL 36 RABO 0325 3274 16.

De giften aan de steunstichting komen uitsluitend ten goede aan de geloofsgemeenschap van de H. Bavo Kerk.

postadres:
Steunstichting ten behoeve van de geloofsgemeenschap H. Bavo