Dopen als (jong)volwassene

Je bent niet gedoopt als kind en overweegt dat nu te doen. Je bent de enige niet. Elk jaar maken (jong)volwassen mensen deze keuze. Soms hebben ze een partner gevonden die katholiek is. Soms willen zij kinderen met geloof opvoeden. Vaak hebben ze zelf een religieuze ervaring gehad, die hun het bestaan van God doet vermoeden.

Met je doop word je voor het leven met God verbonden en ben je lid van de kerk. Daarna kan je ook communie en vormsel doen. We willen je goed voorbereiden op deze stap. Hoelang dat duurt en wat we precies doen, stellen we samen vast in een kennismakingsgesprek. Maar reken op enkele maanden.

Is de tijd rijp voor deze stap? Meld je dan aan via onderstaand aanmeldformulier.

Heb je vragen? Kijk dan of je iets wijzer wordt van de vragen en antwoorden hieronder. Vul gewoon het formulier in of stuur een mail aan het catechesesecretariaat. Wij nemen dan contact met je op. Samen gaan we kijken wat op dit moment passend voor je is.

Veel voorkomende vragen

Ik ben in een andere kerk gedoopt
Waar word ik gedoopt?
Moet ik meteen al zeker weten wat ik wil?
Wat kost het?