Online leeskring over Catechese Handboek door Dominicanessen, start 4 september 2024

4 september 2024, 00:00 uur

In 2024 en 2025 organiseren de Dominicanessen van St. Cecilia op een serie woensdagavonden een online leeskring en gespreksgroep over het nieuwuitgekomen ‘catechese Handboek’. De auteur van het Handboek – Hannah Vaughan-Spruce – heeft zelf veel ervaring met het geven van catechese in een parochie. Op dit moment is ze de verantwoordelijke voor Divine Renovation in het Verenigd Koninkrijk. Tevens was ze hoofdspreekster op de conferentie Missionaire Parochie 2023.

Zr. Theresa Anne: “We verheugen ons zeer over deze nieuwe bron voor catechese en nodigen u van harte uit om mee te doen aan onze leeskring! Samen willen we Christocentrische catechese voor de missionaire parochie verder verkennen!”

In het ‘catechese Handboek’ staat één van de taken van de catechist centraal, namelijk het catechese geven. De leeskring is dan ook bedoeld voor degenen die catechese geven in de parochie, op school én thuis of interesse hebben om dat te gaan doen.

Lees meer over deze leeskring.