Jezus, wat een lastig mens!

27 september 2024, 13:30 - 22 november 2024, 00:00 uur

Vriendschap met mensen die op ons lijken, wil meestal wel lukken. Een goed gesprek voeren met iemand die heel anders naar het leven kijkt, is een stuk lastiger. We oordelen. We houden afstand. Of we houden een onbeheerste tirade op social media. Hoe kan ik in contact blijven met die lastige ander? Soms is die lastige ander immers heel dichtbij: mijn broer, mijn moeder, mijn collega, mijn vriend.

Wat kan ik leren van Jezus’ omgang met die ‘lastige’ ander? Ook voor Hem was het niet altijd even gemakkelijk. Maar Hij wijst ons wel een weg.

In vier bijeenkomsten zullen we vier ontmoetingen van Jezus met mensen die Hij lastig vond onderzoeken.

We lezen de teksten en leggen op allerlei manieren verbanden met de ontmoetingen met lastige mensen in ons eigen leven. Na afloop heb je een mooi voornemen om wat jou betreft de communicatie met die lastige ander te verbeteren.

1) Onverwacht bezoek midden in de nacht: Lucas 11,5-13
2) Als mensen achter je rug om een plannetje tegen jou beramen: Matteus 23, 1-36
3) Een vrouw die maar blijft zeuren: Matteüs 15:21-28
4) Als de ander zich buitengesloten voelt: Lucas 19, 1-10

Data: 27 september, 11 oktober, 8 november, 22 november

Tijd: 13.30-15.30 uur
Plek: Kleine Johannes Montfoort.

Aanmelding via ontmoetenraakt-johannes@3eenheidparochie.nl

Begeleiding van de bijeenkomsten: Marion Korenromp
Een aanbod voor vrijwilligers(kader), parochianen en anderen.