Dé keuze maken

26 oktober 2024, 10:00 uur

Een schoot van ontferming is onze God.
Hij heeft ons gezocht en gezien
zoals de opgaande zon aan de hemel.
Hij is ons verschenen
toen wij in duisternis waren
in schaduw van dood.
Hij zal onze voeten richten
op de weg van de vrede.

Huub Oosterhuis

Wij allen zijn op weg in ons leven. We zijn onderweg op onze pelgrimstocht. Er zijn tijden dat je een geëffend pad gaat. Alles gaat voor de wind en je voelt je gelukkig en blij. Ongetwijfeld zijn er ook momenten dat je op je pad kuilen en gaten tegenkomt, hobbels die je over of door moet. Hoe dan ook komen we kruisingen tegen op ons pad.

Welke pad nemen we, welk pad gaan we. Kunnen we of mogen we zelf de keuze maken? Soms staan we voor heel bijzondere keuzes. Keuzes waardoor je leven een grote verandering doormaakt.

Dat overkwam ook diaken Gerard Vaneker. Maakte hij zelf de bewuste keuze of werd hij geleid of begeleid door iets? Graag wil hij ons vertellen over zijn bijzondere ervaringen. Momenten waarop hij voor een grote keuze stond. Hoe…en wat…dat gaat hij vertellen…

Op zaterdag 26 oktober, 10.00 uur in de Geboorte H. Johannes de Doper kerk, Kleine Johannes. Pastoor Spaanplein 2, Montfoort. Kerk is open vanaf 9.45 uur

Je tevoren aanmelden is niet persé nodig maar wel fijn. Aanmelden kan via: ontmoetenraakt-johannes@3eenheidparochie.nl of telefonisch 0348-471275, maandag- woensdag- en donderdagmorgen van 9.00 tot 12.00 uur.