Uitnodiging Laudato si’ boom

19 september 2024

9 september jl. was het 32 jaar geleden dat koor New Generation werd opgericht. Ter gelegenheid van het 30-jarig jubileum, dat 2 jaar geleden  uitbundig werd gevierd, doneerde menigeen gul voor ons duurzame collectedoel: een boom. In samenspraak met de kerkcommissie is er, na eerder op fundamenten te zijn gestoten, een mooie plek gevonden in de tuin van onze geboorte Johannes de Doperkerk.  Eindelijk is het dan zover dat ie de grond in gaat!

Zaterdag 28 september, tijdens de ‘Periode van de schepping’, willen we dit samen met belangstellenden vieren! Om 14.00 uur  nodigen we iedereen uit ‘een schepje’ bij te dragen onder het genot van koffie/thee en iets lekkers.

De keuze is gevallen op een Liquidambar Worplesdon (Amberboom), een boom die in alle jaargetijden iets te bieden heeft, maar in het bijzonder de herfstdagen opvrolijkt door het prachtig verkleurend blad. Voor iedereen om van te genieten. Maar toch vooral voor toekomstige generaties, de ‘New Generation’, daar een boom tijd nodig heeft om tot volle wasdom te komen. Zo blijven wij trouw aan onze naam.

Ook de positieve bijdrage aan waterberging, CO2-opname, schaduwrijke verkoeling en biodiversiteit is helemaal in lijn met ‘zorg voor ons gemeenschappelijk huis’ en daarmee de ecologische bekering, waar Paus Franciscus het in zijn encycliek Laudato Si’ over heeft.

We zijn dan ook trots te melden dat het predicaat ‘Laudato Si’ boom’ officieel is toegekend door Ecokerk i.s.m. de Laudato Si’ Alliantie!

We zien jullie graag zaterdag 28 september om 14.00 uur in de tuin van de kerk.
Van harte welkom!

Koor New Generation