Installatieviering pastoor Peter Ambting en presentatie pastoraal team op 6 oktober 2024 – Oproep gelegenheidskoor

14 augustus 2024

Installatieviering

Op zondag 6 oktober 2024 om 11.00 uur zal pastoor Peter Ambting, als opvolger van pastoor Harry van der Vegt, worden geïnstalleerd als pastoor van de parochie H. Drie-eenheid in de H. Nicolaas Basiliek te IJsselstein. In deze eucharistieviering waarin mgr. Woorts de hoofdcelebrant is, worden ook pastor Jaap Scholten en pastor Gerben Zweers, pastoraal werksters Marion Korenromp en Hedwig Mensink gepresenteerd als leden van het nieuwe pastorale team voor de parochies H. Drie-eenheid en Licht van Christus

Pastor Gerben Zweers zal helaas niet bij deze viering aanwezig kunnen zijn, wegens al eerder gemaakte afspraken voor de viering van zijn 25-jarig priesterjubileum elders.

Alle parochianen van alle geloofsgemeenschappen H. Drie-eenheid zijn welkom in deze feestelijke viering in de H. Nicolaas Basiliek, St. Nicolaasstraat 12, 3401 BS IJsselstein.

Aansluitend aan de viering is er gelegenheid om samen koffie te drinken en kennis te maken met pastoor Ambting en zijn pastoraal team.

“Gelegenheidskoor”

Deze viering wordt opgeluisterd door de koren van de Basiliek – Cantate Domino en Focus – onder leiding van de dirigent/organist mevrouw Marjan Fey. Omdat het een aangelegenheid is die de hele parochie betreft zou het mooi zijn, wanneer zangers en zangeressen uit de andere geloofsgemeenschappen de IJsselsteinse koren zouden komen versterken. Dit alles om de verbondenheid met elkaar te versterken en tot uitdrukking te brengen.
Wanneer u mee wilt zingen in het ‘gelegenheidskoor’ (want dat is het dan geworden), dan moet u wel deelnemen aan de repetities. Deze starten op maandag 9 september 2024 en zijn op maandag van 13.30-15.30 uur in de kapel van Mariënstein en op vrijdag van 9.30-10.30 uur in de Basiliek.
Ook moet u zich vóór 6 september 2024 aanmelden bij de voorzitter van Cantate Domino, de heer Joris van Saaze, e-mail: gjmvansaaze@live.nl,  telefoon 06-18 54 12 55.
Na aanmelding ontvangt u meer details.

Namens het parochiebestuur H. Drie-eenheid,
Tonnie van Wiggen-Valkenburg, vicevoorzitter