Benoeming pastor Gerben  Zweers

13 augustus 2024

Afgelopen voorjaar is bekend geworden dat er met ingang van 1 oktober 2024 één pastoraal team komt voor de parochies H. Drie-eenheid en Licht van Christus. Binnen dit te vormen team bestond nog oningevulde vacatureruimte.

De besturen van de twee parochies kunnen u mededelen dat de aartsbisschop van Utrecht voornemens is om met ingang van 1 oktober van dit jaar ook pastor Gerben Zweers te benoemen als priester voor het team van de twee parochies voor 0.7 fte.

Pastor Gerben Zweers is 54 jaar oud en lid van de orde der Augustijnen. Hij woont in een communiteit van Augustijnen in de Utrechtse binnenstad, waar hij ook na zijn benoeming zal blijven wonen.

Voor pastor Zweers Augustijn werd, was hij jarenlang priester van het aartsbisdom Utrecht. Zijn laatste benoeming was die van pastoor van de Sint Eusebiusparochie te Arnhem. Tevens heeft hij zich reeds vele jaren ingezet voor jeugd- en jongerenpastoraat. In de parochie H. Drie-eenheid is pastor Zweers al enige tijd celebrant van zondagsvieringen en is hij geen onbekende.

Het verheugt de besturen dat de aartsbisschop pastor Zweers kan benoemen voor onze parochies en we wensen hem en de rest van het team succes.

Namens het parochiebestuur H. Drie-eenheid,
Tonnie van Wiggen-Valkenburg, vicevoorzitter