Kinderen

Kind-op-schootviering

Het is maar voor héél weinig baby’s en kinderen weggelegd om een uur stil te zitten in de kerk. Daarom hebben we de Kind-op-schootvieringen. Deze vieringen zijn speciaal bedoeld voor (hele) jonge kinderen.

Kind op schootviering

Samen met je kind kun je naar deze viering komen. Zo kan jouw kind spelenderwijs vertrouwd raken met het kerkgebouw en de viering in de kerk.

Hoewel veel kinderen in de viering bij hun (groot)ouders op schoot beginnen, zitten ze in deze interactieve viering betaald niet stil. We beginnen door samen de bel te luiden, we dansen het openingsgebed, bidden het Onze Vader met gebaren zodat je het snapt en zingen liedjes.

Er is ook altijd een Bijbelverhaal, dat door de Bijbelse poppenkastpoppen of op een andere creatieve manier wordt verteld.

Kind op schootvieringVoor wie is de viering?

De viering is bedoeld voor kinderen van 0-6 jaar en hun (groot)ouders. Niet dat grote kinderen of anderen niet welkom zijn. Integendeel!!! Maar voor hen is de kinderwoorddienst meestal geschikter.

Waar en hoe laat is de viering

De viering is niet altijd in dezelfde kerk. Het is een parochie breed initiatief en daarom bezoeken we de verschillende kerken binnen de parochie H.  Drie-Eenheid.

Een half uur na de eucharistieviering in de kerk, begint de Kind-op-schootviering. De viering duurt ongeveer een half uur. Daarna drinken we samen nog wat en is er altijd iets lekkers om te delen.

Planning 2023 – 2024

• 19 november 2023 – 11:00 uur – H. Victor kerk, Dorp 147, 3405 BC Benschop
  • 21 januari 2024 – 11:00 uur – H. Nicolaas kerk, Mgr. van Heukelumstraat, 3438 BS Nieuwegein
  • 14 april 2024 – 10.00 uur – Emmaus kerk, Merelplein 2, 3435 CC Nieuwegein