photography of five people near outdoor during daytime

Agenda jongeren

logo jongerenAgenda

De data van de gevorderden groep en de 18+ groepen worden via een datumprikker bepaald. Heb je belangstelling voor een van de groepen stuur dan je mailadres voor meer info. Wil je graag een meet-up voor je geloofskennis of gesprek, laat het mij dan beslist weten.

e-mail: h.mensink@3eenheidparochie.nl of app naar: 06-38 59 79 90

Zie tabbladen hieronder voor de agenda.

Gesprek of meer

Op zoek naar een meet-up of een verdieping van je geloof? Heb je vragen over je leven en je geloof? Wil je het met anderen delen of wil je gewoon eens komen kijken bij de jongerengroep/18+ groep? Of toch alleen een gesprek?
Laat het dan weten en mail naar h.mensink@3eenheidparochie.nl of app naar: 06-38597990

Hedwig Mensink, pastoraal werkster.

Agenda 2024

April/Mei 2024
Juni/Juli 2024
Met passie aan de Lego
The Passion
Uitnodiging Jongerenreis Taizé

• 28 april t/m 5 mei 2024
    Jongerenreis naar Taizé.
    Zie uitnodiging op apart tabblad!

Mei 2024

• Zaterdag 25 mei 2024
    Jongerengroep
    19.30-21.30 uur
    Bavohof, Joncheerelaan 7, 3481 GN Harmelen
    Jongeren van groep 8 t/m 17 jaar
  • Zaterdag 25 mei 2024
    Taizéviering
    19.30 uur (deur open 19.15 uur)
    Dorpskerk, Nedereinseweg 1-3, 3438 AA Nieuwegein
    Iedereen is welkom.

• Zaterdag 1 juni 2024
    Jong-van-Geestviering
    (interactieve viering)
    19.30 tot 20.30 uur
    Geboorte H. Johannes de Doper Kerk, Pastoor Spaanplein 2, 3417 HV Montfoort
    Iedereen is welkom.
  • Vrijdag 7 tot en met Zondag 9 juni 2024
    Kloosterweekend
    Gravenallee 30, 7591 PE Denekamp
    18+ groep

• Zondag 7 juli 2024
    Seizoensafsluiting O.V.B.
    Tijd nog onbekend
    Bavohof, Joncheerelaan 7, 3481 GN Harmelen
    Alle jongerengroepen

Onlangs namen de jongerengroepen deel aan je Jong-van-Geestviering in de kerk in Montfoort. Het thema was passie. In ons dagelijks taalgebruik praten we wel over passie. Daarbij betekent passie: verlangen, daar waar je enthousiast van wordt, waar je voor wilt gaan, hartstocht.

In deze viering ging het ook over de andere kant van dezelfde medaille, namelijk: het lijden, het afzien, verdriet en de sombere tijden, dat niets lijkt te lukken.

In ons geloof betekent passie dus allebei: hartstocht EN lijden.

We geloven dat het uiteindelijk om het leven moet gaan, de verrijzenis en de opstanding van Jezus.

Om je passie te volgen moet je doorgaans door het lijden, het gedoe en de tegenslagen heen. Moet je blijven geloven dat je precies dat moet doen, wat je moet doen. Meestal word je flink op jezelf terug geworpen. Je kunt je eenzaam voelen of voor vervelende keuzes worden gesteld….. Zal ik dan toch met mijn passie stoppen? Maar wat dan? Vaak is er overgave: ik kan niet anders: dit is mijn weg en die moet ik gaan. Bij Jezus is dat allemaal niet anders. Dit hoorden we in het verhaal van Jezus in de woestijn. Daarna gingen we met dit thema aan de slag met Lego onder de bezielende leiding van Pedro Jooren.

Dit jaar was The Passion om de hoek, namelijk in Zeist. Daar werd het passieverhaal verteld van het lijden, sterven en opstanding van Jezus, maar in een hedendaags jasje. Als groep uit de parochie stonden we tussen de duizenden bezoekers. De sfeer was gemoedelijk het verhaal indringend gespeeld. Dat gold ook voor de verhalen van mensen die meeliepen met het gedragen, verlichte kruis. Er werd spontaan brood gedeeld in het publiek en er werd een passend rapdansje gedaan.

Na het succes van de reis naar de Wereldjongerendagen in Lissabon in 2023 wil Jong Aartsbisdom vaker een reis aanbieden aan jongeren. Korte reisjes dichter bij huis in de jaren dat er geen WJD plaatsvindt. Daarom organiseert priester Gauthier de Bekker in de meivakantie een reis naar Taizé (Frankrijk) voor jongeren van 16 t/m 35 jaar oud. Start- en eindpunt van de busreis is Utrecht.

Lees meer over deze Taizé-reis.