Logo Caritas

Caritas

Logo caritasDe Parochiële Caritas Instelling heeft binnen de kerkelijke organisatie een soort ambassadeursfunctie. Zij is verantwoordelijk voor het lenigen van concrete, individuele noden van personen en groepen (caritas) en meer algemeen het zich solidair tonen met en bijstaan/ondersteunen van mensen die het moeilijk hebben en zo werken aan het oplossen van sociale en maatschappelijke problemen (diaconie).

De mensen die worden geholpen, hoeven niet katholiek te zijn. Caritas is een laatste vangnet voor een ieder die in financiële nood verkeert. Het gaat om noodsituaties, waarbij de overheid en andere instanties niets meer mogen of kunnen doen. De ondersteuning is altijd tijdelijk.

Lokale werkgroepen

Bent u zelf in financiële nood en kunnen andere organisaties, zoals de gemeentelijke sociale dienst u niet meer helpen? Vraag dan hulp bij uw plaatselijke Caritas werkgroep.

Heeft u een idee voor een sociaal of maatschappelijk project of een goede sociale actie?
Meld deze dan bij uw lokale werkgroep via onderstaande link. Zij horen het graag!