Kledinginzameling voor PI

Help via de Nieuwegeinse kerken de gevangenen aan kleding!

In de Penitentiaire Inrichting Nieuwegein komen op dit moment veel nieuwkomers met geen of weinig kleding binnen. Daarom is er weer de halfjaarlijkse kledinginzameling dit keer op zondag 3 december 2023.

De PI vraagt vooral:

• Kleding:     alle maten
  • Broeken : spijkerbroeken, joggingbroeken, trainingsbroeken
  • Trainingspakken
  • Sportkleding maat (M, L, XL en XXL)- verplicht om te mogen sporten
  • Korte broeken
  • Polo’s en T-shirts
  • Truien en vesten
  • Winterjassen
  • Schoenen
  • Slippers    (worden veel gedragen!!)
  • Sneakers
  • Sportschoenen
  • LET OP GEEN: nette broeken / overhemden / nette schoenen

U kunt de kleding in plastic zakken of tassen stoppen en meenemen naar de vieringen in de Barbara kerk, de Emmaus kerk en de Nicolaas kerk op zondag 3 december. Wij zorgen dat de kleding bij Maarten Boender van de Protestantse Gemeente Nieuwegein Noord komt.

U kunt de kleding ook zelf tussen 12 en 14 uur afgeven bij Maarten Boender thuis (Govert Flinckhage 1). Hij zal er voor zorgen dat de kleding in de gevangenis komt.

Wanneer u niet in de gelegenheid bent om zelf kleding te brengen, dan kunt u contact opnemen via diaconie@pgnn.nl of via tel. 06-24734411. Namens de gedetineerden alvast bedankt voor uw medewerking aan deze actie.

Met een vriendelijke groet, mede namens Maarten Boender,
Hortense Höppener, werkgroep Diaconie en Caritas Nieuwegein