Catechese / Vorming

Kinder catechese (CatKids)

Je wilt je kind toch wat meegeven. Kinderen opvoeden is een hele verantwoordelijk-heid. Vaak kijk je als ouder daarvoor terug op je eigen opvoeding. Hoe deden jouw ouders het? Wat stond hen voor ogen toen jij klein was? Welke oplossingen hadden zij voor de dilemma’s? Een speciale plek in je hart hebben misschien die typische familiegewoontes bij een verjaardag, bij Sinterklaas of op Oudejaars-avond. In je eigen gezin krijgen ze nieuw leven.

Bij al wat je ouders je meegaven, hoorde ook het geloof. Je beleeft het wellicht niet meer zoals zij het deden, maar het helemaal loslaten kun je ook niet. Je vindt het zelfs belangrijk je kind(eren) er iets van mee te geven. Het zou ze kunnen helpen groeien en bloeien. Of het zou ze juist de wortels kunnen geven om te blijven staan als het tegenzit.

Geloven, wat is dat eigenlijk? Ontdek en beleef het bij CatKids!

Bij CatKids gaan we samen ontdekken wat Bijbelverhalen, geloof en kerk kunnen betekenen in jouw leven en de wereld van nu. Dat doen we dit jaar in acht bijeenkomsten met steeds en ander thema en leuke en leerzame activiteiten.

Ben je tussen de 4 en 12 jaar en woon je in Nieuwegein? Dan ben je dit schooljaar van harte welkom bij CatKids. Neem ook gerust je vriend(in), buurjongen/-meisje of neef of nichtje mee.

Je mag binnenkomen bij elke bijeenkomst. Je mag gerust een keer een bijeenkomst overslaan.

Aanmelden voor de e-mailservice / Vragen

Je kunt je ook aanmelden voor de e-mailservice van de basiscatechese, mail daarvoor naar secretariaat kindercatechese. Je ontvangt dan ongeveer een week voor de bijeenkomst een uitnodiging. En mochten er bijeenkomsten komen te vervallen, dan ontvang je ook een berichtje. Ook voor andere vragen kun je mailen naar hetzelfde mailadres. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een antwoord.

Locatie

• De bijeenkomsten zijn voor de drie geloofsgemeenschappen in Nieuwegein gezamenlijk.
  • Nicolaaskerk: 9.30 uur, Utrechtsestraatweg 8a, 3438 AK Nieuwegein

We zien ernaar uit jullie te ontmoeten, tot dan!

Vriendelijke groetjes,

Michaela, Wies, Willem en Jorien

Kindercatechese H-3-2-H
Bomen zijn als mensen, geen van de twee staat graag alleen.
In kinderen en takken, zo groeit er leven om hen heen.