Boekspot in de kerk

BoekspotHet documentatiecentrum binnen de kerk is in 2016 omgebouwd tot een mooie ruimte voor een openbare boekspot. In deze ruimte links vooraan in de kerk werd een wand ingericht met boekenplanken en er staat een leestafel. De glazen wanden bieden een fraai uitzicht op het lijnenspel van de gewelven in de kerk.

Vernieuwd in 2024

De kast die er stond (opgebouwd uit oude materialen) was echter niet ideaal, zeker de bovenste planken waren te hoog en er was niet genoeg plek voor al die boeken die we krijgen. Vanaf nu staat er dankzij timmerman Bert een nieuwe kast waarbij de meesten ook bij de boeken op de bovenste plank kunnen komen. Een kast vol mooie boeken voor jong en oud die wachten op mensen die graag lezen….  Wat let je? Het wordt steeds leuker in onze kerk, ook voor de kids!

De keuze is groot

Er staan heel wat boeken uitnodigend te wachten om ‘gespot’ te worden en er is ook heel wat te kiezen. Verwacht van een boekspot geen gedetailleerde rubricering of indeling. Het is vooral een spannende ruimte om een leuk boek te vinden.

Je mag tijdens openingstijden gewoon boeken komen uitzoeken en hoeft ze niet per se terug te brengen. Wie weet krijg je tijdens het uitzoeken ook nog eens een kop koffie of thee.

Openingstijden

In principe is de boekspot in onze kerk elke dag tussen 10.00 en 12.00 uur open, behoudens als er een viering in de kerk is. Uiteraard ook op zondagmorgen maar pas na de zondagsviering

Echt voor iedereen

Om de aandacht op de boekspot te vestigen staat er een mobiele boekenplank met een kleine selectie in onze hal. De boekspot is er voor iedereen uit Montfoort, ook toevallige passanten van buitenaf zijn welkom. Wij willen met onze boekspot ook graag een gastvrije ontmoetingsplek bieden. Kom binnen en maak gebruik van het aanbod.

Wilt u boeken aanbieden en/of terugbrengen?

Er is een kleine werkgroep actief die de boekspot op orde houdt. Als u goede boeken wilt aanbieden is dat mogelijk. Wij kijken wel kritisch naar kwaliteit en bruikbaarheid. Wie een boek komt zoeken wil graag mooie en schone boeken aantreffen.

Wil je de geleende boeken toch weer inleveren zodat anderen ze ook kunnen lezen? Dat kan in de bak in de hal bij de ingang van de kerk maar dat mag ook bij een van de andere boekspots in Montfoort. Laat de boeken maar rondgaan in Montfoort.

Eigen boeken die nog goed zijn en die je kwijt wil kun je overigens ook daarin deponeren. Ook die komen dan in de Boekspot.

En dat alles mede dankzij Bert, Pedro en het Boekspotteam: Marian, Andrea, Truus, Theo en Gerard.

Als je mee wil doen in het team ben je welkom!