Verdiepingsbijeenkomst Space for Grace in ’s Hertogenbosch

15 november 2023, 12:00 uur

Beste kerkvernieuwers,

Tijdens de publieksdag Space for Grace op 9 juni in Montfoort zijn er thema’s geïnventariseerd die belangrijk zijn als het gaat om katholieke kerkvernieuwing en de zending van de kerk. De thema’s ‘God’, ‘ Openstellen en verbinden’ en ‘Gelijkwaardigheid en Delen’ worden komende periode in speciale verdiepingsbijeenkomsten met elkaar verkend, besproken en verdiept. We organiseren deze bijeenkomsten in een bisdom en iedere keer vragen we de bisschop van dat bisdom om een inleiding te geven over het thema dat centraal zal staan.

We zijn blij dat de eerste verdiepingsbijeenkomst plaats vindt in Bisdom ’s Hertogenbosch met medewerking van monseigneur De Korte. Graag nodigen we je uit op woensdag 15 november in ’s Hertogenbosch om met elkaar stil te staan bij het thema ‘God’ – te verstaan als het verwoorden van de gelovige en spirituele dimensie van de eigen activiteit.

Om 12.30 uur starten we in de prachtige Sint Janskathedraal met een eucharistieviering met bisschop De Korte. Daarna lopen we naar het nabijgelegen Sint Jans Centrum voor de lunch. Bisschop De Korte geeft vervolgens een inleiding over het thema ‘God’ en hoe de vraag naar God fundamenteel is voor de toekomst van de kerk in ons land. Met wat we gehoord hebben, gaan we, onder leiding Erik Borgman, in gesprek en kijken we hoe we vertaalslag maken naar de projecten waar we actief in zijn. Om 16.30 uur is het programma afgelopen. Binnenkort ontvang je het volledige programma.

Verdere info

• Aanmelden via: hermen.van.dorp@huisvandominicus.nl
  • Locatie: Sint Janskathedraal: Torenstraat 16 ’s Hertogenbosch. Goed bereikbaar met de trein en lopen naar het centrum.
  • Voor eventuele dieetwensen in verband met de lunch en voor andere vragen, bel/app Hermen van Dorp: 06-12 24 06 00.

Graag tot ziens op woensdag 15 november in ’s Hertogenbosch.

Laetitia van der Lans, Erik Borgman en Hermen van Dorp