Stille Omgang 16 maart in Amsterdam

16 maart 2024

Aanmelden vóór 15 februari 2024 via secretariaat@3eenheidparochie.nl

Jaarlijks wordt in Amsterdam de Stille Omgang georganiseerd, de editie van 2024 vindt plaats op zaterdag 16 maart. Vorig jaar organiseerde de Diocesane Werkgroep Bedevaarten van het Aartsbisdom Utrecht voor het eerst een gezamenlijke deelname van parochies uit dit bisdom aan de Stille Omgang, startend met een feestelijke Eucharistieviering in de H. Nicolaasbasiliek nabij het Centraal Station. Deze krachtenbundeling was een succes, daarom biedt het aartsbisdom ook dit jaar deze mogelijkheid. De intenties van 2024 voor de omgang zijn: ‘pelgrims van hoop, biddend voor vrede’.

Het programma is als volgt:

• 20.00 uur: Pontificale Eucharistieviering in de basiliek van de H. Nicolaas te Amsterdam met Z.E. kardinaal Eijk als hoofdcelebrant. Het Gemengd Koor van de Sint Jan de Doperkerk te Mijdrecht-Wilnis zal zingen.
  • 21.30 uur: Deelname aan de Stille Omgang (ongeveer 1 uur lopen).

De beste manier om naar Amsterdam te reizen is per trein. De H. Nicolaasbasiliek is dichtbij het Centraal Station en ook het eindpunt van de Stille Omgang (rond 22.30 uur) is vlakbij het Centraal Station.

Reisopties NS Intercity Utrecht – Amsterdam (alleen een tussenstop in Amsterdam Amstel)

Deze treinopties zijn indicatief en aan verandering onderhevig. Raadpleeg de NS app of website voor u afreist.

• Heenreis (Utrecht – Amsterdam)
    • Vertrek Utrecht Centraal: 18.39 uur spoor 5
      Aankomst Amsterdam Centraal: 19.05 uur spoor 8a
    • Vertrek Utrecht Centraal: 18.53 uur spoor 5
      Aankomst Amsterdam Centraal: 19.19 uur spoor 10a
  • Terugreis (Amsterdam – Utrecht)
    • Vertrek Amsterdam Centraal: 22.54 uur spoor 5
      Aankomst Utrecht Centraal: 23.21 uur spoor 19
    • Vertrek Amsterdam Centraal: 23.10 uur spoor 5
      Aankomst Utrecht Centraal: 23.38 uur spoor 18

Reisopties NS Sprinter Breukelen – Amsterdam (meerdere tusssenstops)

• Heenreis (Breukelen – Amsterdam)
    • Vertrek Breukelen: 18.11 uur spoor 2
      Aankomst Amsterdam Centraal: 18.41 uur spoor 8
    • Vertrek Breukelen: 18.41 uur spoor 2
      Aankomst Amsterdam Centraal: 19.11 uur spoor 7a
  • Terugreis (Amsterdam – Breukelen)
    • Vertrek Amsterdam Centraal: 22.49 uur spoor 4b
      Aankomst Breukelen: 23.18 uur spoor 3
    • Vertrek Amsterdam Centraal: 23.19 uur spoor 4b
      Aankomst Breukelen: 23.48 uur spoor 3

Annemarie de Boer en Helma den Dunnen zijn de contactpersonen van onze parochie. Op verzoek van het Bisdom inventariseren zij hoeveel pelgrims er uit de parochie H. Drie-eenheid gaan. Daarom graag vóór 15 februari 2024 aanmelden via secretariaat@3eenheidparochie.nl. Annemarie en Helma zijn bereikbaar voor vragen via telefoonnummer 06 81 96 89 53.