Kosterdag 7 maart in Doetinchem

7 maart 2024

Kosterdag 7 maart 2024 in Doetinchem

Aanmelden voor 10 februari 2024 via secretariaat@3eenheidparochie.nl.

Voor alle kosters die actief zijn in het Aartsbisdom Utrecht wordt op donderdag 7 maart 2024 weer een kosterdag georganiseerd. Het thema van de dag is ‘Not done!’ – wat moet je als koster nu echt niet doen als je in de kerk bezig bent met het uitvoeren van je vrijwilligerstaken en waarom niet.

De dag begint met een Eucharistieviering die ook toegankelijk is voor alle andere belangstellenden, parochianen en/of familieleden. Vervolgens worden er diverse deelactiviteiten aangeboden.

• 10.30 uur: Inloop en mogelijkheid voor een kop koffie
  • 11.00 uur: Eucharistieviering, met vicaris Pauw als hoofdcelebrant
  • 12.00-14.00 uur: Start deelactiviteiten (rondleiding kerk, de sacristie en koepel), inclusief lunchmoment
  • 14.00 uur: Plenair programma met inhoudelijke presentatie over de missionaire parochie in relatie tot de koster en verdieping over de liturgie van de Goede Week
  • 14.50 uur: Afsluitend woord door de diocesane werkgroep
  • 15.00 uur: Informeel samenzijn met een drankje
  • 15:30 uur: Sluiting

Ieder jaar wordt de kosterdag op een andere locatie in het aartsbisdom gehouden. Eerdere edities waren onder meer in Utrecht en Apeldoorn. Ditmaal vindt de bijeenkomst plaats in de OLV ten Hemelopneming kerk aan de Prins Hendrikstraat 36 te Doetinchem.

Om organisatorische redenen wil de Diocesane werkgroep voor kosters graag de namen van de kosters die willen deelnemen aan de kosterdag in Doetinchem per parochie ontvangen.

De kosters van de parochie H. Drie-eenheid kunnen zich voor 10 februari 2024 aanmelden via secretariaat@3eenheidparochie.nl. Wij zullen ervoor zorgen dat de aanmeldingen voor 12 februari 2024 ingeleverd worden bij de secretaris van de Diocesane werkgroep voor kosters.