Gebeds(mis)intentie

Een gebedsintentie, ook wel misintentie genoemd is gebed dat op verzoek wordt gevraagd voor een viering in de kerk. Deze intentie is veelal voor een overledene door de naam te noemen tijdens de voorbede.

Maar er ook een intentie zijn uit dankbaarheid bij een bijzondere gelegenheid zoals verjaardag, huwelijksjubileum of andere belangrijke  gebeurtenis. Ook is het gebruikelijk te bidden voor het welzijn van dierbaren, voor iemand die ziek is of bijvoorbeeld herstel bij een zware operatie. Maar ook voor een verjaardag, voor (klein)kinderen en of wat u ook maar wenst. Het is gebruikelijk om voor een gebedsintentie een bijdrage te vragen, De opbrengst komt ten goede aan het pastorale werk in geloofsgemeenschap.

Gebedsintenties opgeven?

U kunt dit persoonlijk melden. Elke dag is er een gastvrouw/heer van 10.00 tot 12.00 uur aanwezig. Handig is om dit schriftelijk doen met een duidelijke omschrijving (graag ook telefoonnummer erbij) en deze in een envelop in de brievenbus van de kerk te deponeren. U kunt de intentie ook opgeven via een e-mail bericht aan het secretariaat van onze geloofsgemeenschap. info-johannes@3eenheidparochie.nl of via het contactformulier. (zie in het submenu: Contact Johannes de Doper).

Wat kost een gebedsintentie?

Voor een gebedsintentie vragen wij u een vaste bijdrage van €12,–. U kunt deze bijdrage contant voldoen bij opgave van de intentie of in de envelop insluiten. Geef duidelijk aan welke viering datum het betreft. Zijn er die dag meerdere vieringen (zoals Kerstmis) geef dan duidelijk aan voor welke viering (tijdstip) de gebedsintentie gewenst is. Het is ook mogelijk om het bedrag over te maken. Gebruik daarvoor ons bankrekening nummer NL 12 RABO 0151 4654 36.

Ook een digitale kapel om een “kaarsje” te “ontsteken”

Daar kunt u een intentie melden. Het digitale kaarsje blijf 60 dagen branden. Klik hier om de digitale kapel te bezoeken.

Waar vind ik de intenties terug

Op de startpagina van onze geloofsgemeenschap vindt een overzicht van de (weekend)vieringen. In de dagen voorafgaand worden daar naast de informatie over de viering ook de gebedsintenties vermeld. Via de wekelijkse nieuwsbrief kunt u ook bij de toelichting van de viering doorklikken naar deze informatie. Deze informatie wordt altijd in de week voorafgaand op de website geplaatst,