Afscheid bestuurslid Dick van den Bosch

1 oktober 2024

Afscheid bestuurslid Dick van den Bosch met als portefeuille bouwzaken op 28 september 2024

Hoewel de weersvoorspellingen niet gunstig waren kijken we terug op een geslaagd afscheid van Dick van den Bosch met als portefeuille bouwzaken en zijn vrouw Hanneke.

Het afscheid werd gevierd in partycentrum in’ t Witte Paard in Cabauw waar gestart werd met koffie en gebak en Dick van de diverse geloofsgemeenschappen vele cadeaus ontving als blijk van waardering.  Daarna was Tonnie van Wiggen-Valkenburg aan het woord als vicevoorzitter van het parochiebestuur. Zij kent Dick als medebestuurslid sinds 2016, maar toen was Dick al jaren actief voor de parochie.

Zijn functie als bestuurslid begon eind 2012. Toen het parochiebestuur H. Drie-eenheid een profiel opstelde  voor een nieuw bestuurslid Bouwzaken. Men vroeg ontzettend veel en het is een wonder dat Dick hier ja tegen heeft gezegd. Het is een nog groter wonder, dat Dick dit – en nog veel meer – in de afgelopen jaren allemaal heeft gedaan.

Tonnie staat stil bij de kerk als herkenningspunt. Al die kerken zouden er nu niet meer zo fier bij staan, als Dick er zich er niet over had ontfermd. Die gebouwen hebben onderhoud nodig wat heel veel contacten vraagt met heel veel mensen binnen en buiten de parochie. Hetzelfde geldt voor de vele restauraties die Dick in de afgelopen jaren heeft begeleid. En bij dit alles staat de kerk als gemeenschap voorop.

De kerk is dus veel meer dan een gebouw. Dat zegt ook onze Paus Franciscus: In de kern gaat het erom dat christenen geloven dat de Geest spreekt tot iedereen, binnen en buiten de kerk. Hiermee zijn we als broeders en zusters met elkaar onderweg om wat de Geest van ons vraagt op het spoor te komen en onze talenten hiervoor in te zetten. Tonnie bedankt Dick dat hij zo vele jaren Pro Deo zijn talenten heeft ingezet.

Vervolgens gingen we onder leiding van Adriaan van Kats een van de initiators van de Stiltetuin van Cabauw de tuin in. Adriaan deed een inspirerende rondleiding door de tuin en ook de kerk werd kort bezocht. Er kwam zelfs tijdens de rondleiding af en toe een zonnetje tevoorschijn.

Als afsluiting was er een heerlijke lunch met diverse broodjes. Kortom een geslaagd afscheid waar iedereen met genoegen op terug kan kijken!

Rob van der Gun, secretaris parochiebestuur H. Drie-eenheid

Andere berichten