Pastor Gerben Zweers o.s.a.

Mijn naam is Gerben Zweers. Ik ben 54 jaar en ik ben al 25 jaar priester. Ik zal als pastor in de beide parochies functioneren voor 70%.

Ik ben lid van de Orde van Sint Augustinus. Dat is een kloosterorde die in 1256 gesticht is. Ik woon in een communiteit van vier broeders en drie zusters midden in Utrecht, en ik blijf daar ook wonen. Ik noem mijzelf een allrounder. Ik heb veel gedaan met jeugd en jongeren, ik heb grote affiniteit met communicatie en sociale media. Ook houd ik me veel bezig met vorming en retraites, en heb ik ook twee boeken geschreven. Uiteraard houd ik van een goed verzorgde liturgie.

Ik noem mezelf sportief, ik houd van wandelen, mountainbiken en een goede trektocht. Ik lees en schrijf graag en mijn guilty pleasure is technisch lego.

Ik ben in 1999 priester gewijd en pastoor geweest in onder andere Culemborg, Arnhem en Leuven (België). Ik heb ruim 15 jaar tienerkampen en jongerenreizen georganiseerd voor het aartsbisdom. Op dit moment studeer ik ook nog Geestelijke Begeleiding.

De samenwerking tussen de parochies en de kerken onderling moet nog helemaal groeien. Dat geldt zeker voor de samenwerking binnen het team. Ik heb er alle vertrouwen in en zal daar zeker mijn steentje aan bijdragen. Ik ben zelf iemand die verbindt en samenwerking zoekt.

De grootste uitdaging lijkt me keuzes maken. Je kunt niet alles blijven doen zoals je het altijd gedaan hebt. Naast datgene wat al goed is, moet je ook uitdagende nieuwe activiteiten organiseren die je het gevoel geven: hier kan ik echt iets van God vinden. En van uitdagende activiteiten, daar houd ik als oud-Scoutingman van.

Foto: Fototeam KenM