Pastoraal werkster Marion Korenromp

Geloven was in mijn jeugd heel gewoon. Kerkgang, dopen, eerste communie en vormsel hoorden erbij. Daar waren geen vragen over. In mijn middelbareschooltijd werd ik lid van de liturgiegroep. Daar leerde ik me het geloof eigen te maken. Zo werd het van grote betekenis voor me. En zo kwam ook de studie theologie in beeld. Ik ben één van de zes vrouwen die vanuit deze groep voor deze studie kozen.

Mijn eerste baan was in Haaksbergen e.o. Mijn tweede baan was in Ulft e.o. In die periode was ik ook 10 jaar docent aan de diakenopleiding van het bisdom. Sinds 2006 ben ik in de Parochie H. Drie-eenheid.

Ik ben altijd verantwoordelijk geweest voor catechese en vorming. Acht jaar geleden volgde ik ook de post HBO-opleiding tot trainer. Zo kreeg ik nog meer de finesses in handen van het werken met groepen en het ontwikkelen van cursusmateriaal.

In mijn pastoraat zoek ik op allerlei manieren naar de verbinding tussen het gewone leven en jouw geloof. Ik put daarvoor uit de rijke katholieke traditie. Ik ken er de weg in. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat geloof je kan helpen jouw roeping te leven. Ik zie dat de stilte van meditatie en gebed een bron van rust en helderheid kunnen zijn en je kan helpen in je keuzes of in het doorstaan van allerlei leed. Het zal je niet verrassen dat ik ook veel inspiratie vind in het synodaal proces en in Taizé.

Ik trek met jou persoonlijk op. Ik begeleid groepen. Ik ontwikkel nieuw materiaal om mee te werken. Telkens dus op zoek naar hoe geloof echt vlees en bloed kan worden in jouw doodgewone en tegelijk unieke leven. Ik doe dat in live ontmoetingen, via Facebook en Instagram én ook via Zoom.

We kijken samen in een eerste contact of er een match is en wat de beste weg is.
Wil je meer weten? Ik ben te volgen op Facebook.
Of stuur een mail naar mar.korenromp@outlook.com of app naar: 06 – 42 04 01 64.