Nieuws / Activiteiten

Uitnodiging Alpha Cursus 2024

Wat is Alpha? Alpha is een serie bijeenkomsten waarin je samen met anderen het christelijk geloof ontdekt. Elke bijeenkomst begint met een lekkere maaltijd, gevolgd door een inleiding over het christelijk geloof en een kleine groepsbespreking. Van ‘Wie is Jezus?’ tot ‘Bidden: waarom en hoe?’ ontdek je op een laagdrempelige en gezellige manier de basis van het geloof.

Na de inleiding ga je uit elkaar in kleine groepen om door te praten over het onderwerp. Geen enkele vraag of mening is te gek: de kleine groep is de plek waar je alles mag delen. Alpha is een plek waar alle verhalen samenkomen, waar je alles mag zeggen, ongetwijfeld nieuwe vriendschappen maakt én sowieso een goede tijd hebt. Alpha duurt ongeveer tien weken en een weekend weg, en er wordt geen financiële vergoeding gevraagd aan deelnemers.

Elke Alpha-bijeenkomst bestaat uit drie elementen:

1. Lekker eten
  2. Een inspirerende inleiding
  3. Een goed gesprek

Tijdens elke Alpha-bijeenkomst ontdek je meer over een aspect van het christelijk geloof. Van de persoon Jezus tot bidden, en van hoe je kunt geloven tot hoe het zit met de kerk.

‘Is Alpha iets voor mij?’ Alpha is voor iedereen. Of je nu wel, niet of een beetje gelooft. Als je nog nooit een voet in de kerk hebt gezet of als je al vijf jaar in de kerk zit. Als je geniet van eten en graag meedoet in een goed gesprek – zit je bij Alpha sowieso goed.

Download het programma van cursus met de mogelijkheid tot aanmelden.

Catkids

Geloven, wat is dat eigenlijk? Ontdek en beleef het bij CatKids!
Ben je ongeveer tussen de 4 en 12 jaar, dan ben je van harte welkom bij CatKids.
Wat is CatKids?
Bij CatKids gaan we samen ontdekken wat Bijbelverhalen, geloof en de kerk kunnen betekenen in jouw leven en de wereld van nu. Dat doen we tijdens bijeenkomsten in de Nicolaaskerk, met steeds een ander thema en leuke en leerzame activiteiten.
Kom je ook?
Wil je op de hoogte blijven van het programma of heb je vragen?
Stuur dan een mailtje naar catkids@3eenheidparochie.nl
Tot ziens! Werkgroep CatKids: Jorien, Michaela, Wies en Willem

CatKids is op een aantal zondagen om 09.30 uur in de H. Nicolaaskerk.