Sint Caecilia feest 19 november

19 november 2023, 09:30 - 12:00 uur

Liturgie 19-11-2023Zondag 19 november wordt in de Barbarakerk om 9:30 het jaarlijkse feest van de kerkmuziek gevierd. Pastoor Van der Vegt zal als celebrant in de viering voor gaan en het Heren- èn Dameskoor omlijsten de dienst muzikaal. Daarbij staat de beschermster van de kerkmuziek, de Heilige St. Caecilia, centraal.

Het was haar zang, die haar in de 2e/3e eeuw in Rome door alle folteringen heen loodste. Paus Paschalis I liet haar lichaam in 821 overbrengen naar de huidige Sint-Ceciliabasiliek in de Romeinse wijk Trastevere. Daar wordt zie als heilige en beschermvrouwe van de kerkmuziek vereerd.

Niet vereerd maar geëerd worden in de viering op 19 november die koorleden die zich 12,5 – 25 – 40 of 50 jaar lang al inzetten voor de muzikale omlijsting van de kerkdiensten. Dit jaar is het 40 jaar geleden dat Frank Pouw toegetreden is tot het Herenkoor. Na afloop is er gelegenheid de bewuste jubilaris te feliciteren.

Kortom: het wordt een feestelijke ochtend en u bent voor de Viering en voor de prachtige kerkmuziek van harte uitgenodigd.