Red Wednesday

22 november 2023

Op 22 november zal de St. Nicolaaskerk weer rood aangelicht worden tijdens Red Wednesday. Op deze dag wordt namelijk aandacht gevraagd voor christenvervolging. Wereldwijd kunnen zo’n 360 miljoen mensen hun geloof niet in vrijheid beleven. Dit jaar valt Red Wednesday samen met de Tweede Kamerverkiezingen. Gezien het feit dat er dan veel mensen op straat zullen zijn, is het een uitgelezen kans om voor dit probleem aandacht te vragen en de mensen die ’s avonds gaan stemmen uit te nodigen om een kaars op te steken in onze rood aangelichte kerk.

Daarmee geven we invulling aan het thema ‘Wees een licht in de duisternis voor mensen die vervolgd worden om hun geloof’. Jezus moedigt ons namelijk aan om het licht van de wereld te zijn en ons licht te laten schijnen voor anderen (Mattheüs 5: 14-16).

Meer weten over Red Wednesday? Bekijk deze 2 video’s over chirstenvervolging: Rapport vrijheid van godsdienst 2023 en Vervolgd en Vergeten 2022.