Hemelvaart is dauwfietsen

9 mei 2024, 06:45 uur

Hemelvaartsdag ‘Op aarde zoals in de Hemel’

Traditiegetrouw gaan we dauwtrappen in het natte gras. Een oud gebruik aan het begin van de lente. Vorig jaar zijn we met circa 30 personen gaan fietsen. Ook dit jaar zijn we weer van plan om op de fiets te ‘’stappen’’.

Om 06.45 u (!) vertrekken we bij de Katholieke kerk. Dan fietsen we richting Oudewater over de Waardsedijk. Onderweg stoppen we bij de Mariakapel. Deze kapel is na politionele acties in Indonesië opgericht als dank van degene die veilig zijn teruggekeerd.

Daarna fietsen we weer door naar de Oudkatholieke kerk in het centrum van Oudewater.

Menigeen weet niet eens dat naast de Waag, deze kleine kerk staat!  Dé kans om hier ‘ns te kijken, Hier worden we rondgeleid door de koster om circa 8 uur en vertelt ons het een en ander over zijn kerk.

Daarna vervolgen we de fietstocht weer terug langs de Waardsedijk. De eindbestemming is De Rank, waar we aanschuiven bij een ontbijt. De vrijwillige bijdrage gaat geheel naar ’t Bakkershuis. Dit collectedoel bevelen wij van harte aan.

Om 10 uur begint er een gezamenlijke dienst in de Rank waarin Joost van Hofwegen de samenzang zal begeleiden en Joke Hage en Gerard Vendrig de lectoren zijn. Wij nodigen u van harte uit om mee te komen vieren.