Willibrordlezing op 7 november 2024

7 november 2024, 19:30 uur

Op 7 november viert de kerk het feest van de Heilige Willibrord, de brenger van het christelijk geloof in de Lage Landen. Voor de 13e keer organiseren Parochie Licht van Christus en de Protestante Torenpleinkerk de oecumenische Willibrordlezing op de feestdag van Willibrord.

Dit jaar is Stijn Fens de gastspreker. Stijn Fens heeft jarenlang gewerkt als journalist voor dagblad Trouw en als verslaggever vanuit het Vaticaan. Momenteel is hij Eindredacteur Levensbeschouwing Katholiek van KRO-NCRV. Stijn Fens zal spreken over de toekomst van de kerk in ons land onder de titel0: Stil maar, wacht maar: alles wordt nieuw.

De lezing wordt dit jaar gehouden in de Torenpleinkerk, Schoolstraat 5, 3451 AA Vleuten. Voorafgaand aan de lezing worden de vespers van Sint Willibrord gebeden.

Iedereen is van harte welkom op 7 november vanaf 19.30 uur in de Torenpleinkerk in Vleuten.