Kerkbalans | De jaarlijkse actie

kerkbalansKerkbalans is de jaarlijkse actie voor de werving van financiële middelen om onze geloofsgemeenschap gaande te houden. Ons kerkgebouw is een plek waar we als gemeenschap op zondag en op belangrijke momenten in ons leven vieren.

Wij, als parochianen, zijn die levende stenen. De kerk is de plek waar we het evangelie ontvangen om het in de praktijk te brengen in ons leven, of dat nu groots is of klein.

Zo bouwen we samen, als netwerk van liefde, aan een beschaving van liefde. Door uw jaarlijkse bijdrage aan de actie Kerkbalans, draagt u bij aan een betere balans in onze samenleving. Onderhoud van het kerkgebouw, het pastoraal team, onze missionaire en maatschap-pelijke projecten kosten geld. Daarom is de actie Kerkbalans. Geeft u om de kerk? Doe dan ook mee. Samen kunnen we van betekenis zijn en blijven voor de mensen om ons heen. Elke bijdrage is welkom, groot of klein, ieder naar eigen vermogen.

Wanneer is de actie KERKBALANS ?

Landelijk is de actie in januari. Wij hebben een aantal jaren geleden besloten dit in een van de eerste weken van april te houden. Wij zijn gewend de antwoord envelop huis aan huis op te halen. Daarom niet in de donkere vaak koude periode in januari maar april.

Bij alle bij ons bekende adressen wordt in deze actieperiode informatie bezorgd met een persoonlijke brief. Door vrijwilligers wordt enkele dagen later de antwoordenvelop weer thuis opgehaald. Was u niet thuis dan ons verzoek om in de brievenbus te doen of rechtstreeks bij het parochiecentrum af te geven. Overigens een bijdrage is altijd welkom los van deze jaarlijkse actie en wordt zeer gewaardeerd.

DOE MEE: De kerk is er voor de belangrijke momenten in ons leven.

We staan ook voor elkaar klaar op een doodgewone doordeweekse dag. Die momenten zijn niet in geld te vertalen. Maar dat centrale punt op belangrijke momenten moet wel onderhouden worden. Onze kerk kost geld. De vieringen, de activiteiten, de verwarming, de verlichting, personeelskosten, pastorale projecten. Het zijn kosten, die gemaakt worden om de kerkdeuren dagelijks van 10.00 tot 12.00 uur open te houden en u welkom te heten. Welkom voor een kop koffie een praatje, een kaarsje opsteken in de Mariakapel of om te snuffelen in onze boekspot. Om dat allemaal mogelijk te maken is uw steun nodig! Daarom is er actie Kerkbalans!

De jaarlijkse folder met de benodigde informatie

Voor deze actie maken we jaarlijks een eigen folder met informatie maar ook de (verkorte) financiële stand van zaken, de begroting, balans en de jaarcijfers. Deze folder wordt bij de brief gevoegd en wordt thuisbezorg.

U kunt deze folder (2024) ook hier vinden op onze website

Let op de fiscus helpt mee

Als u een schenking wilt doen voor een goed doel, zoals bijvoorbeeld voor onze geloofsgemeenschap dan is het goed te weten, dat dit ook ‘fiscaal vriendelijk’ mogelijk is. Doet u dit in de vorm van een periodieke gift kunt u meer geven aan uw kerk. En dat kost u niets extra! Gewone giften zijn slechts aftrekbaar tussen 1 en 10% van het verzamelinkomen.

Periodieke giften hebben geen onder- en bovengrens. Dat betekent dat elke periodiek gegeven euro direct aftrekbaar is en er ook geen plafond is voor de hoogte van de aftrekpost. Wilt u hier meer over weten kijk op het tabblad over schenkingen

NB Heeft u om welke reden dan ook onze actie kerkbalans gemist, het banknummer voor kerkbalans (NL 48 RABO 0134 6018 23) is het gehele jaar beschikbaar!

Als u vragen hebt over donaties, schenkingen of legaten, staan wij u graag te woord. Neem contact op met het secretariaat of vraag naar onze penningmeester Bart Vlooswijk.