Caeciliaviering 2024 Barbarakerk

24 november 2024

Liturgie 22-11-202422 november is binnen de katholieke kerk  de gedenkdag van Heilige St. Caecilia, patrones van alle kerkmuziek. In veel kerken wordt rond deze datum dit feit gevierd middels een feestelijke viering, zo ook in de Barbarakerk Vreeswijk. Buiten een mooie muzikale mis, zullen toepasselijke feestelijke liederen ten gehore worden gebracht waaronder o.a. Caeciliacantate, Ecce Quomodo Moritur, Salve Regina en een Ave Maria.

Dit jaar wordt de viering verzorgd door het Barbara Herenkoor St. Caecilia onder leiding van dirigent Ad Bethlehem. Gebruikelijk, wanneer aan de orde, worden jubilerende koorleden gehuldigd. Dit jaar valt de eer aan ons koorlid Arie van Wijk, die in 1984 is toegetreden tot ons koor en dus nu zijn 40 jarig jubileum viert. De versierselen van de Kerkelijke Sint Caecilia zullen hem namens onze geloofsgemeenschap worden opgespeld door Pastor Scholten.

Toeval wil dat 2 dagen later dezelfde Arie van Wijk ook zijn 60 jarig huwelijk viert met zijn Annie.

Samen met familie en vrienden van Annie en Arie en de geloofsgemeenschap van de Barbarakerk willen wij er als koor een  mooie viering van gaan maken.

U bent van harte uitgenodigd.

Jan Pieter Smiesing