Wijding en toewijding

Kerk en samenleving zijn aan sterke veranderingen onderhevig. Het aantal betaalde medewerkers van de Kerk in de parochies neemt af en de omvang van de parochies neemt toe. Dat heeft ook gevolgen voor de organisatie van de parochie.

Naast de vrijwilligers, die er gelukkig in grote getale zijn, kan de kerk opgeleide inspirators niet missen. Daarom is het van groot belang dat er voor nu en de toekomst vrijwilligers toegerust worden die naast de priesters, permanente diakens, pastoraal werk(st)er en andere vrijwilligers een ondersteunende en verbindende rol op het terrein van catechese, diaconie en caritas willen en kunnen vervullen en op deze terreinen ook zelf actief zijn.

Meer informatie

Meer informatie over de opleiding tot priester, diaken, catecheet of diaconaal assistent is te vinden op www.ariensinstituut.nl/opleidingen.